۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

برگزاری تجمعات مهم اعتراضی فعالین حقوق بشر در بسیاری از شهرهای جهان

بسیاری از شهرهای اصلی اروپایی و امریکایی از جمله دورتموند-آلمان میزبان تجمع اعتراضی بسیاری از کنشگران حقوق بشر بود.
به گزارش دانشجو نیوز، شدت گرفتن موج اعدام ها در ایران،وضعیت بسیار نگران کننده حقوق بشر در ایران و عدم رسیدگی به حال زندانیان سیاسی و وخامت حال جسمی این زندانیان، بسیاری از گروهها و سازمان های جهانی و ایرانی مدافع حقوق بشر را به شدت نگران کرده و موجبات اعتراض گسترده بسیاری از کوشندگان عرصه های مدنی و حقوق بشری را فراهم کرده آورده است.
به همین منظور دیروز شنبه، بسیاری از شهرهای مهم جهان از جمله؛ دورتموند،فرانکفورت،مونیخ، برلین، ونکور،وین،پاریس ویوتبری میزبان تجمعات اعتراضی بسیاری از فعالین حقوق بشر و کنشگران اجتماعی بوده است.
بنا به این گزارش، به دنبال فراخوان کانون حقوق بشری ایران آزاد و مادران صلح دورتموند، جمع کثیری از کوشندگان حقوق بشر در مرکز شهر دورتموند- آلمان با در دست داشتن نمادها و تصاویر اعدام شدگان چند سال اخیر و با نمایش پوستر های بسیاری زندانیان عقیدتی وسیاسی ، خشم و انزجار خویش را نسبت نه عاملین این جنایت نشان داده و از سازمان ها و نهادهای جهانی خواستار اقدام فوری شده اند.
در ادامه این فعالین در پیامی از تمام ایرانیان خارج از کشور و تمام انسان های آزادی خواه خواسته اند که به کارزار مبارزه با اعدام در ایران بپیوندند.
در ادامه این پیام از تمامی رسانه های جمعی خواسته شده که اخبار اعدام ها در ایران را در سطح گسترده انعکاس داده و رفتارهای ضدانسانی با زندانیان را به اطلاع جهانیان برسانند.
در بخشی دیگر، از تمامی نهادهای حقوق بشری و سازمان های غیردولتی درخواست شده که ضمن انعکاس اخبار مربوط به زندانیان در ایران، دولت ها و مقامات محلی خود را برای اعتراض به این موضوع تحت فشار قرار دهند.
و همچنین در بخش پایانی این پیام آورده شده: ما خواستار اعزام هیئتی از طرف کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل به ایران برای بررسی و تهیه گزارشی از نقض گسترده ی حقوق بشر در آنجا و به کارگیری تمامی امکانات جهت جلوگیری از نقض سیستماتیک حقوق بشر هستیم.
این گزارش می افزاید؛ در بخشی از این تجمع، فرشید آذرنیوش از فعالین جنبش دانشجویی ایران(دبیر سابق کمیته پیگیری حقوق دانشجویان دانشگاه بین الملل قزوین )و از دانشجویان محروم از تحصیل، به قرائت بیانیه پرداخت.
این فعال دانشجویی، با تشریح وضعیت بسیار نگران کننده زندانیان سیاسی در ایران و همچنین انتقاد از برخوردهای امنیتی و غیر قانونی با فعالین دانشجویی و حقوق بشری در داخل ایران، از مجامع جهانی مسئول، درخواست پیگیری های قضایی با ناقضین قوانین حقوق بشری نموده است.
در بخشی از بیانیه ایشان آمده است : نامه های زخم خوده و پرامید زندانیانی چون مجید توکلی، عبدلله مومنی از درون زندان ها، لکه ننگ ماندگاری را بر پیکر لرزان و ترک برداشته دولتمردان وارد ساخته است.
دست نوشته های حماسی ضیا نبوی و بهاره هدایت و آرش صادقی در قلب شکنجه و فشار نظامیان، شکست خاطره انگیز بازجویان امنیتی را نشان می دهد که با وجود فرو کردن سرها در توالت، با تجاوزهای ننگین و لگدهای مرگبار، فریاد آزادی خواهی و دیکتاتور ستیزی همچنان در اوج است و رسوایی و ذلت را برای حاکمان جاعل به ارمغان آورده است.
اما بدانیم و آگاه باشیم! اینک که این حماسه سازان و قلمداران اندیشه و حقیقت در آستانه مرگ، یک تنه حقیقت جنبش آزادی خواهی و زنده بودن فریاد دموکراسی طلبی ملت شان را بر دوش زخم خورده و نحیف خویش حمل می کنند سکوت نکنیم و سزاوار است تمام ملت ها و دولت های در ساحل آرامش خفته را با ناقوس های تاریخی خویش بیدار کنیم و به آنها بیم دهیم که در صورت سکوت، آتش تمامیت خواهی و توسعه طلبی بنیادگرایان جمهوری اسلامی همه مرزهای گیتی را درخواهد نوردید و جان میلیارد ها زن و مرد کودک را نیز خواهد گرفت.
عکس از آریو مالکی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com