۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

محتشمی پور: ما اجازه نخواهیم داد که آقایان هربلایی که می خواهند بر سرمان بیاورند

محتشمی پور: ما اجازه نخواهیم داد که آقایان هربلایی که می خواهند بر سرمان بیاورند
 
جرس: اعضای خانواده محمد نوری‌زاد و فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، که امروز برای کسب اطلاع از وضعیت همسرانشان و اعتراض به بی‌خبری از آنها به مقابل زندان اوین مراجعه کرده بودند با فحاشی و رفتارهای خشونت آمیز از سوی ماموران امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند که بعد از چند ساعت آزاد شدند. فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، که بر اثر فشارهای روحی در بازداشتگاه اوین دچار وخامت حال شده بود، بلافاصله پس از آزادی به بیمارستان منتقل و هم اکنون به دلیل بیماری قلبی در آنجا بستری است.

به نوشته وب‌سایت نوری‌زاد، محمد نوری زاد که در ششمین روز از اعتصاب غذای خشک خود به سر می برد، دچار عوارض اعتصاب و وخامت حال شده، به طوری که در ساعات بامدادی عاشورا مأموران او را به زور به بیمارستان منتقل کرده اند. نوری زاد قبل از اعتصاب غذایش اعلام کرده بود روز عاشورا جنازه اش را بر سر ظالمین خواهد کوبید.

همچنین مصطفی تاجزاده که هنوز در قرنطینه نگهداری می شود، در روزه سیاسی می باشد و بیش از سه هفته است که ملاقاتها و تماس تلفنی وی قطع گردیده است. فخرالسادات محتشمی پور با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش می گوید: "ما اجازه نخواهیم داد که آقایان هربلایی که می خواهند بر سرمان بیاورند. و این خطاهایی که دارند انجام می دهند باید هزینه اش را بپردازند. همسرم باید تماس تلفنی و ملاقات داشته باشد و اگر ملاقات ها و تماس تلفنی ایشان برقرار نشود من به همین روند اعتراضی خود ادامه خواهم داد."

به همین مناسبت "جرس" با خانم محتشمی پور در خصوص بازداشت و بر خوردهای نامناسب نیروهای امنیتی با ایشان و خانواده نوری زاد به گفتگو پرداخته که متن آن در پی می آید:

خانم محتشمی پور لطفا بفرمایید امروز به چه منظوری به زندان اوین مراجعه کردید؟

همانطور که اطلاع دارید آقای نوری زاد از روز شنبه و ششمین روزی است که در اعتصاب غذا هستند. خانواده آقای نوری زاد هم در این مدت هیچ اطلاعی از ایشان نداشتند.آقایان تاجزاده و نوری زاد مدتی است که اجازه تماس تلفنی ندارند و ملاقات کابینی بیست دقیقه ای هم که در هفته داشتیم قطع شده است. مدت سه هفته است که ملاقات ها قطع شده و ما هیچ اطلاعی از وضعیت آنها نداریم و این وضعیت نگران کننده ای را بوجود آورده است. بعد از اینکه خبر انتقال آقای نوری زاد به علت شرایط وخیم جسمانی به خانواده ایشان رسید آنها بشدت نگران و آشفته شدند بهمین علت قرار گذاشتند که برای خواندن دعا و اطلاع از وضعیت وی جلوی اوین بروند. من هم مطلع شدم و از آنجاییکه سرنوشت آقای تاجزاده و آقای نوری زاد به هم گره خورده است من هم در جلوی زندان اوین به آنها ملحق شدم.

آقای تاجزاده هنوز در قرنطینه هستند؟

بله، آقای تاجزاده بهمراه آقای نوری زاد در قرطینه هستند و آقای تاجزاده اگرچه در اعتصاب غذا نیست اما روزه سیاسی می گیرند و با توجه به ناراحتی های جسمانی که دارند من بشدت نگران وضعیت ایشان هستم. نگرانی های من هم برای همسرم و هم برای آقای نوری زاد است. به همین علت برای کسب اطلاع از وضعیت آنها و گرفتن ملاقات به زندان اوین مراجعه کردم. زمانیکه رسیدم خانواده آقای نوری زاد در حال خواندن زیارت عاشورا بودند.

چرا چند ماه آنها را در قرنطینه نگه داشته اند؟

من خیلی از آقایان سوال کردم که چرا باید همسرم این همه مدت در قرنطینه نگهداری شود؟ به جای اینکه پاسخ مرا بدهند می گویند شما اقدام غیرقانونی کردید.

والله نمی دانم، من که پیگیر وضعیت همسرم هستم اقدام غیر قانونی است یا اینکه همسرم در قرنطینه؟ آقایان گویا قانون را نمی شناسند.

لطفا در خصوص بازداشتتان بفرمایید؟

زمانیکه مشغول خواندن زیارت عاشورا بودیم ماموران امنیتی حمله کردند و با رفتار بسیارخشن و غیر انسانی ما را داخل ماشین کردند. بحدی رفتار آنها بد و بی ادبانه بود که ما انتظار نداشتیم در بعد از ظهر روز عاشورا تعداد زیادی مامور امنیتی مرد با هتاکی و بی ادبی تمام با زن و بچه زندانیان چنین برخوردی کنند.

ماموران چند نفر بودند؟

زمانیکه من به آنجا رسیدم تعداد زیادی مامور با ماشین در آنجا مستقر شده بودند. ظاهرا به برادر آقای نوری زاد گفته بودند که بیایید صحبت کنیم تا یک راهی پیدا کنیم و شما بروید و ما به شما اطلاع می دهیم. در حال همین گفتگو بودند که یکدفعه یک عده مامور حمله کردند و اجازه ندادند که اینها به یک جمع بندی برسند که بمانند یا بروند. نیروهای امنیتی بسیار خشن و هتاکانه برخورد کردند و  رفتارشان به حدی خشن بود که خانم نوری زاد حالشان بد شد.

خانم تاجزاده مورد بازجویی هم قرار گرفتید؟

بله، تک تک اعضای خانواده بازجویی شدند البته من بازجویی نشدم و گفتم: "چون در برگه نوشته شده "متهم دستگیر شده در روز عاشورا" من هیچگونه اتهامی را بر خودم نمی بینم و فقط آمده بودم که از حال همسرم مطلع شوم و جوابی برای شما ندارم و اعتراض من هم به این برخوردهای وحشیانه ای است که از سوی مردان نامحرم در روز عاشورا صورت گرفته است."

وضعیت جسمانی خانم نوری زاد چطور است؟

از آنجا خانم نوری زاد به بیمارستان منتقل شدند و چون سابقه بیماری قلبی دارند که بر اثر این برخوردها شدت گرفت که پزشک معالجشان بشدت نگران بودند. پزشک با توجه به شرایط نامناسب ایشان وضرورت رسیدگی پزشکی وی را بستری کرد.

آقایان انتظارشان این است که هر بلایی که می خواهند بر سر ما و عزیزان ما در زندان بیاورند و ما سکوت کنیم که ما هم سکوت نخواهیم کرد. تا اطلاع از وضعیت همسرانمان این راه را ادامه خواهیم داد حتی خانم نوری زاد با آن حال وخیمشان حاضر نبودند به بیمارستان یا منزل بروند و می گفتند من باید همسرم را ببینم که اگر داروهای آرام بخش نبود امکان نداشت بتوانند ایشان را کنترل کنند.

حال خودتان بعد از این برخوردهای خشن و تهدید آمیز چطور است؟

ما اجازه نخواهیم داد که آقایان هربلایی که می خواهند بر سرمان بیاورند. و این خطاهایی که دارند انجام می دهند باید هزینه اش را بپردازند. همسرم حتما باید تماس تلفنی و ملاقات داشته باشد و اگر ملاقات ها و تماس تلفنی ایشان برقرار نشود من به همین روند اعتراضی خودم ادامه خواهم داد. بعنوان همسر زندانی سیاسی این حق من است که پیگیر وضعیت همسرم باشم و نگران هستم. آقایان وعده می دهند اما عمل نمی کنند ضمن اینکه ملاقات ها و تماس تلفنی حق مسلم ما است. بنابراین از حق مسلم خود نخواهیم گذشت و سکوت نخواهیم کرد.

آیا با مراجع دیدار داشته اید؟

ما طی هفته گذشته با مراجع دیدار داشتیم و بسیاری از آنها رسما عدم رضایتشان از این وضعیت را اعلام می کردند ما هم قصدمان بیشتر اطلاع رسانی بود. من حتی به بعضی از این بزرگان گفتم که اگر شما باخبر شدید که ما را هم دستگیر کرده اند تعجب نکنید به علت اینکه خانواده زندانی سیاسی از نظر آقایان بالقوه مجرم است. یعنی آنها فکر می کنند که وقتی کسی را گرفتند خانواده اش باید سکوت کند در حالیکه در زمان شاه هم چنین چیزی مسبوق به سابقه نبوده است. زمانیکه یک نفر را زندانی می کنند طبیعتا خانواده اش پرسش می کند و وظیفه آنها این است که به پرسش ها پاسخ دهند. البته آقایان می خواهند که در کمال ذلت و حقارت این اتفاق بیافتد که ما زیر بار این مسئله نخواهیم رفت و من از طریق همین مکاتباتم اقدام خواهم کرد که احتمال دارد برنامه های عملی هم داشته باشم...

در پایان چه صحبتی با مسئولین دارید و خواسته هایتان چیست؟

من باز خطاب به آقایان تاکید می کنم که این برخوردها به هیچوجه منجر به سکوت ما نخواهد شد بلکه اقدامات ما را "تشدید" خواهد کرد. یعنی اگر یک بخشی از خانواده الان معترض است کم کم این اعتراض به بقیه اعضاء و بعد از آن به جامعه تسری پیدا خواهد کرد که این قضیه به ضرر آقایان تمام خواهد شد پس بهتر است که هر چه زودتر این مسائل را حل کنند. خواسته ما تماس تلفنی و ملاقات حضوری است به علت اینکه از پشت کابین من نمی توانم بفهمم وضعیت همسرم چطور است. خواسته اصلی امان هم که همان "آزادی بی قید و شرط" عزیزانمان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com