۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

طی تماس تلفنی آیت الله بیات زنجانی با خانواده نسرین ستوده از وی خواست به اعتصاب غذایش پایان دهد



مدرسه فمینیستی: آیت الله بیات زنجانی طی تماس تلفنی از خانواده نسرین ستوده دلجویی کرد.
آیت الله بیات زنجانی روز گذشته 24 آذرماه طی تماس تلفنی به همسر نسرین ستوده گفت که از ایشان بخواهید که به خاطر سلامتی شان اعتصاب خود را بشکند. رضا خندان همسر نسرین ستوده در مورد این تماس تلفنی گفت آیت الله بیات زنجانی که از قم تماس گرفتند از من خواستند که پیام ایشان را به خانم ستوده بدهم و بگویم که سلامت ایشان برای جامعه ما مهم تر است و از این رو از ایشان بخواهید که به اعتصاب غذایش پایان بدهد.
نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال جنبش زنان، روز 13 اردیبهشت ماه بازداشت و از آن زمان در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد. او در طی بازداشت خود 3 بار دست به اعتصاب غذا زده است که یک بار آن اعتصاب غذای خشک بودکه به مدت 9 روز ادامه داشت. نسرین ستوده مجددا از روز 15 آذرماه اعتصاب غذای خشک خود را از سر گرفته است.
دادگاه نسرین ستوده ۲۴ آبان ماه، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی و با تفهیم اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر» برگزار شد. و اکنون نیز اتهام جدیدی بر او وارد شده و بر اساس ابلاغیه کتبی جدید، وی روز ۶ دی ماه در دادگاه محاکمه خواهد شد. رضا خندان گفته است: «از عنوان دقیق اتهام جدید خبر ندارم اما اطلاع دارم که این اتهام در خصوص عدم رعایت حجاب رسمی در فیلم سخنرانی او است که در پی ممانعت از خروج وی از کشور برای شرکت در مراسم اهدای جایزه‌ی حقوق بشر ایتالیا پخش شد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com