۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

بازداشت سه شهروند بهایی در اصفهان/بازداشت فریدون صیدی

ظهر روز گذشته، ماموران ادارهٔ اطلاعات اصفهان سه شهروند بهایی به نام‌های "پیمان پناه"، "ثمن گلشنی" و "رمینا احراری" را بازداشت نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۲ روز جمعه ۱۳ اسفند ماه ماموران اداره اطلاعات اصفهان به یک جلسه مذهبی پیروان آئین بهاییت که در منزل یکی از شهروندان بهایی اصفهان تشکیل شده بوده، مراجعه کردند و پس از بهم زدن جلسه مزبور سه نفر از شهروندان بهایی حاضر در جلسه فوق به نام‌های پیمان پناه (۱۶ ساله)، ثمن گلشنی (۱۸ ساله) و رمینا احراری را بازداشت و به نقطهٔ نامعلومی انتقال دادند.
شایان ذکر است در حال حاضر در شهر اصفهان بجز افراد فوق الذکر سه شهروند بهایی دیگر به نام‌های میثاق محمد علیپور، انیسا مطهر و فربود اشتیاق در بازداشت موقت بسر می‌برند.
هم چنین احسان الله اشتیاق و سروش پزشکی نیز در حال گذراندن محکومیت یک ساله در زندان اصفهان می‌باشند.
بازداشت فریدون صیدی توسط اطلاعات سپاه پاسداران
فریدون صیدی از اعضای شاخه جوانان جبهه مشارکت و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از روز ۱۰ اسفند ماه در سلول انفرادی بند ۲- الف زندان اوین نگهداری می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، «ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران» این فعال سیاسی در روز دهم اسفند ماه به همراه مهسا امر آبادی همسر مسعود باستانی توسط ارگان اطلاعاتی سپاه پاسداران بازداشت شد.
گفتنیست، این فعال سیاسی از جمله اعضای شاخه جوانان حزب مشارکت در منطقه مرکزی اراک بوده که از بدو تاسیس در این حزب حضوری فعالانه داشته است.
همچنین ایشان از اعضای ستاد انتخاباتی شیخ مهدی کروبی در زمان انتخابات سال گذشته نیز بوده است و یکبار سابقه بازداشت کوتاه مدت نیز داشته است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com