۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

بلاتکلیفی و شرایط جسمی نامساعد وبلاگ نویس در بند

پیمان روشن ضمیر وبلاگ نویس بازداشت شده، طی نامه‌ای از بیماری، وضعیت بسیار بد زندان و طولانی شدن غیرقانونی بازداشتش خبر داد.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی گفت: "امکانات زندان بسیار ضعیف است و از ابتدایی‌ترین امکانات هم محروم هستم. با وجود بیماری و سرماخوردگی شدیدی که در زندان به آن دچار شدم، آب گرم برای استحمام در دسترس نیست. حتی غذا را هم خود ما در داخل زندان می‌پزیم."

پیمان روشن ضمیر درباره علت طولانی شدن بازداشتش گفت: "در حال حاضر من به صورت غیر قانونی و بلاتکلیف در زندان هستم. نگه داشتن من در زندان فقط به دلیل فشارهای وزارت اطلاعات است در حالی که قرار بود پس از جلسه تفهیم اتهام با قرار وثیقه آزاد شوم، اما همچنان در زندان هستم.

مامورین اطلاعات، گزارش‌های خلاف واقعیت وارد پرونده من کرده‌اند و اتهاماتی را به من نسبت می‌دهند که به هیچ وجه صحت ندارد."

پیمان روشن ضمیر که چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با پابند برای تفهیم اتهام به دادگاه انقلاب برده شد می‌گوید: "هر چه نوشته‌ام، انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون بود.

به من اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم شد. در حالیکه تمام فعالیت من تا به امروز در مسیر اجرای صحیح قانون اساسی ایران بوده است. من در تمام نوشته‌ها فقط انتقاد کردم. فعالیت من به نفع نظام بود نه تبلیغ علیه نظام. مگر نمی‌گویید انتقاد آزاد است پس طبق کدوم قانون من مجرم هستم؟

من هرگز در هیچ جایی به رهبری کوچک‌ترین توهینی نکردم، اما اتهام توهین به رهبر به من تفهیم شده است. من هرگونه توهین به رهبری را رد می‌کنم. تمام نوشته‌های من در اینترنت وجود دارد. توهین یک حرف مشخص است. اگر من توهین کردم آن توهین چه بوده؟"

روشن ضمیر ادامه داد: "من را با پابند برای بازجویی می‌برند مگر فراری هستم که پابند می‌زنند. از صبح زود تا ساعت ۳ بعد از ظهر من را با پابند نگه می‌دارند که خیلی سخت هست و هر روز پا درد دارم.

من حتی از داشتن وکیل در دوران بازجویی هم محروم بوده‌ام."

به گزارش هرانا، این زندانی سیاسی در ادامه می افزاید: "من توافق کردم که در صورت آزادی همه فعالیت‌های سیاسی را کنار بگذارم و فقط به زندگی و تجارت بپردازم. ولی اگر دادگاه بروم، دفاع حقوقی و سیاسی می‌کنم و از آن به بعد یک زندانی سیاسی خواهم شد و یک فرد سیاسی.

من فقط انتقاد کردم و با وجود اینکه همیشه تاکید من بر اجرای صحیح قانون بوده، در زندان هستم و به من ظلم مضاعف شده است.

‫اگر من آزاد نشوم و به دادگاه بروم طبق اصل صد و شصت و هشت قانون اساسی که می‌گوید: «رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیات منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد»، درخواست دادگاه علنی دارم.

در همه جای جهان متهم سیاسی در دادگاه علنی محاکمه می‌شود. این حق مسلم من است که در قانون اساسی هم آمده است. من دادگاهی که با پابند به آن برده شوم را قبول ندارم. دادگاه باید با حضور خبرنگار باشد. هر سندی علیه من دارید بیاورید.

شاکی پرونده من جمهوری اسلامی است و قاضی هم منتخب خود جمهوری اسلامی است. همه امکانات در اختیار شماست. پس علنی شدن آن نباید از نظر شما مشکلی داشته باشد.

‫من از کمترین حقم که دادگاه علنی هست نمی‌گذرم."

گفتنیست پیمان روشن ضمیر وبلاگ نویس، در تاریخ ۱۳ دی ماه سالجاری توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در مقابل منزلش در اهواز بازداشت شده و مدت ۳۰ روز را در انفرادی بسر برده است.

سردبیر تارنمای هفت تیر طی روزهای اخیر به بند ۶ زندان کارون اهواز منتقل و هم چنان در بازداشت موقت بسر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com