۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

بازداشت شهروندان معترض در تهران و شیراز با اتهامات واهی

ماموران امنیتی، طی دو روز گذشته به دستگیری شهروندان به اتهامات واهی و هم چنین بازداشت شهروندانی که مشخصات پلاک خودروی ایشان در جریان اعتراضات مردمی ۲۵ ماه ضبط شده بود، روی آورده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیرو‌های امنیتی و انتظامی در جریان تجمعات ۲۵ بهمن ماه، جدا از بازداشت پرشمار شهروندان، به شناسایی خودروهای معترضین نیز روی آورده بودند.

در همین زمینه ماموران امنیتی با یورش به منزل یکی از ساکنان شهرک غرب تهران، وی را بازداشت نمودند. آن‌ها دربارهٔ چرایی بازداشت به این نکته اشاره کرده‌اند که "صاحب پژو جی ال ایکس به شماره (محفوظ) به ماشینش دوربین وصل کرده و اقدام به فیلم برداری از آنچه ایشان اغتشاشات می‌نامند، نموده است."

خبرگزاری گرداب، وابسته به ارتش سایبری سپاه پاسداران، مدعی شده است که "یک تیم تروریستی متشکل از اعضای منافقین(سازمان مجاهدین خلق) در شهرک غرب منهدم شدند."

این گزارش می افزاید: «مقادیری "سلاح گرم" و "ابزار جاسوسی وایمکس" به منظور رساندن اخبار اغتشاشات به دولت اسرائیل نیز کشف و ضبط شده است.»

به نظر می‌رسد اشارهٔ گرداب، با خبر مذکور هرانا مرتبط باشد.

از سوی دیگر گزارشگران هرانا مطلع شده‌اند که هفت تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز به اتهام دست داشتن در "اغتشاشات ۲۵ بهمن" و "ارتباط با دولت اسرائیل" بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری تابناک وابسته به محسن رضایی نیز اعلام کرد که دو تن از شهروندان شیرازی بازداشت شدند. این خبرگزاری بازداشت شدگان را عوامل انفجار بمب در حسینیه سید الشهدای شیراز معرفی کرده است.

این مهم در حالی ست که کلیهٔ متهمان این پرونده در سال‌های اخیر بازداشت، محاکمه و اعدام شده‌اند.

طی روزهای اخیر رسانه‌های دولتی سرکوب معترضان در ۲۵ بهمن ماه را به برخی گروهای معاند نظام ائم از سازمان مجاهدین خلق و سلطنت طلبان نسبت داده‌اند.

با این روند به نظر می‌رسد سناریو سازی دستگاه امنیتی برعلیه شهروندان معترض وارد فاز تازه‌ای شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com