۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

بازداشت چهار تن از نوکیشان مسیحی در اصفهان

چهار شهروند مسیحی به نام‌های "بصیر الدین امینی"، "هومن"، "رفیع" و همسرش خانم "یاسی" به طور جداگانه طی یک اقدام سازماندهی شده در روز پنج شنبه ۹ دی ماه در اصفهان بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران (هرانا)، ماموران امنیتی با طرحی از پیش تعیین شده به منازل این افراد یورش برده و ایشان را بازداشت نمودند.

ماموران امنیتی ضمن بازداشت، به تفتیش منازل پرداخته و لوازم شخصی این افراد از قبیل کامپیوتر‌ها، کتب، سی دی و نشریات مسیحی متعلق به آن‌ها را ضبط کرده‌اند.

احتمال داده می‌شود که این۴ نوکیش مسیحی به تهران منتقل شده باشند و همراه سایر بازداشت شدگان کریسمس در تهران و برخی شهرستان‌ها اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شوند.

لازم به یاد آوری است پیش از این نیز در اصفهان کشیش "لئونارد کشیشیان"، رهبر كلیسای جماعت ربانی شاهین شهر اصفهان پس از احضار به اداره اطلاعات آن شهر  بازداشت شده بود.

پیشتر خبرهایی حاکی از دستگیری گسترده نوکیشان مسیحی در برخی شهرهای ایران از جمله کرج، رشت، اراک، اهواز، همدان، شیراز، دزفول، مشهد، اصفهان و... نیز منتشر شده بود.

مقامات ایران ظرف سال‌های گذشته به دستگیری مسیحیان و سایر اقلیت‌های دینی دست زده‌اند، اما به نظر می‌رسد موج برخوردهای اخیر، بزرگ‌ترین و سازمان یافته‌ترین برخورد‌ها باشد.
منابع رسمی تبلیغاتی جمهوری اسلامی و در راس آن‌ها استاندار تهران "مرتضی تمدن" علت دستگیری‌های اخیر مسیحیان ایران را "تبلیغات غیر قانونی آن‌ها عنوان کرده بودند و اتهام ارتباط با سازمان هائی در خارج کشور را به آن‌ها زده بودند."
هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com