۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

بدستور بازجویان وزارت اطلاعات تمامی زندانیان سیاسی بند 3 به بند 4 منتقل شدند



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بدستور بازجویان وزارت اطلاعات تمامی زندانیان سیاسی بند 3 به سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج انتقال یافتند.

از صبح روز یکشنبه 3 بهمن ماه تمامی زندانیان سیاسی بند 3 معروف به بند کارگری را به سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.این سالن دارای محدویدتهای زیادی است و ارتباط آن با سایر سالنهای بند 4 بسیارمحدود می باشد.هنوز هدف از انتقال زندانیان سیاسی به این بند نامشخص است ولی به نظر می آید برای ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و قرون وسطایی علیه زندانیان سیاسی باشد.

دستور انتقال زندانیان سیاسی به بند4 و جمع کردن آنها در سالنی خاص توسط وزارت اطلاعات و صادق لاریجانی رئیس منصوب ولی فقیه علی خامنه ای در قوۀ قضاییه می باشد که در هفته های گذشته بدستور و تایید وی ده ها نفر از زندانیان سیاسی و عادی برای ایجاد رعب و وحشت به طناب های دار سپرده شدند.

سالن 12 بند 4 معروف به سالن نوجوانان و جوانان است که نوجوانان و جوانان زندانی در آن نگهداری می شوند. 30 دی ماه آنها را بطور ناگهانی به بندهای مختلف انتقال دادند و تعدادی از آنها به بند 3 انتقال یافتند. علیرغم اینکه سن اکثر آنها بین 16 تا بالای 20 سال می باشد انتقال آنها به بندهای مختلف که مجرمین عادی و میانسال در آن نگه داری می شوند با خطر جدی اذیت وازار جنسی مواجه هستندو از هم اکنون گزارشهایی مبنی بر اذیت وآزار جنسی این نوجوانان بخصوص در بند 6 وجود دارد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال زندانیان سیاسی به سالنهای خاص جهت ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و شرایط طاقت فرسا علیه آنها را محکوم می کند و از دبیر کل کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com