۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

فراخوان چهار تشکل مدنی برای گراميداشت سالروز تولد ستاره در بند، ضيا نبوي در شب يلدا

کمیته گزارشگران حقوق بشر- چهار تشکل مدنی به مناسبت تقارن شب یلدا با تولد ضیا نبوی، دانشجوی زندانی محروم از تحصیل که در زندان کارون اهواز در شرایط دشواری دوران حبس خود در تبعید را سپری می کند، سالروز تولد او را گرامی خواهند داشت.
فعالین كمپين دفاع از زندانياني سياسي تبعيدي، کمیته گزارشگران حقوق بشر، شورای دفاع از حق تحصیل و جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی با صدور این فراخوان از از فعالان مدنی، کنشگران حقوق بشر و مردم ایران دعوت کرده اند که در شب یلدا با برگزاري تجمع و جلسه و ضبط و انتشار پيام تبريك به ضيا، تولد او و یاد کلیه زندانیان سیاسی به ویژه زندانیان سیاسی در تبعید را گرامی داشته و یک بار دیگر همبستگی خود را با آنان و خانواده هایشان اعلام کنند.
متن این فراخوان در پی می آید:
یلدای هزاران ساله باز در راه است، و ما که در طول تاریخ آموخته ایم که در سیطره ی فزونی یابنده ی تاریکی، نشانه های زوال بی انکارش را بیابیم، در این شب گسترده بر وطن از یاد نبریم ستاره های دربندمان را که پاره های نورند در دل تاریکی. از یاد نبریم قلب های پرنورشان را که بشارت رفتن شب داده اند و به همین جرم در بند شب اسیرند. از یاد نبریم آنان را که در برابر یاوه و ظلم سرخم نکردند و به راستی ایستادند و اکنون به همین جرم قامت بسته اند تا به زانو بیفکنندشان.
از یاد نبریم ضیا نبوی، ستاره دار سرفراز و سر به زیرمان را که بیست و شش یلدای پیش چشم به جهان گشود. از یاد نبریم کینه ی شب را که حتی به در بند کشیدن او آرام نگرفته است. از یاد نبریم خانواده ی دردمندش را که تبعید جوانشان، مجال دیدار گاه به گاه را نیز از آنان دریغ کرده است... و به احترامشان بر خیزیم، به احترام این نشانه های نا پایداری شبی که می کوشد فریب ماندگاریش را باور کنیم.
ضیا، متولد یلداست؛ ضیا خوب می‌داند که یلدای ظلم دوام نخواهد آورد، ضیا می‌داند که مبارزه برای آزادی انسان، برای کرامت نوع بشر و برای پایان استیلای سیاهی بر سرزمین ایران است ضیا متولد شب یلداست، ستاره ای که در تبعید و دور از خانواده و عزیزانش شبهای سرد زندان را سپری میکند. ضیا شب تولدش را در تاریکای زندان به یاد همه مبارزان راه آزادی و شرافت صبح می کند.
ما یاران و دوستان ضیا، ما هموطنان و هم باوران او، به همراه خانواده اش، ضیافت یلدا را با امید به آزادی ضیا، با نام او و به یاد او به جشن می نشینیم.
قرار گذاشته ایم به ضیا بگوییم که به یادش هستیم حتی اگر کیلومترها فاصله بین ما و اوست. قرار گذاشته ایم برای ضیا بنویسیم، از بهترین و صمیمانه ترین آرزوهایمان برای بودنش برای آزادی اش. قرار گذاشته ایم به خانواده اش شادباش بگوییم، به مادرش دست مریزاد بگوییم برای پروردن آزاد مردی چون ضیا.
بیایید همراه هم در یلدای امسال ، سالگرد تولد ضیا را در هر کجای دنیا که هستیم و به هر ترتیبی که می توانیم از برگزاري تجمع و جلسه تا ضبط و انتشار يك پيام تبريك ساده به ضيا ، گرامي بداريم. همچنين از همه ايرانيان در سراسر دنيا دعوت می کنیم در شبكه هاي اجتماعي و خصوصا صفحه فیس بوکی که به همین مناسبت آماده شده پیام های تبریک خود را به هر شکل که می توانند (متن فیلم و تصویر) برای ضیا بنویسند. قرار است این نوشته ها، تبریک ها و پیام های دوستی در شب تولد ضیا به اطلاع وي برسد و مطمئن باشید نیرو و ایمانی که این قدم کوچک می آفریند همان قصه پیروزی امید و نور است بر تاریکی و شب
یادمان نرود فرزندان این خاک را، تبعیدی هایی که به جرم ناکرده، مزید بر سختی زندان، تبعید و دوری از خانواده را تحمل می کنند، یادمان نرود مجید دری ها و حامد روحی نژادها را یادمان نرود زندانیانی که سالیان دراز است کسی خبری ازآنها ندارد و در غربت روز را به شب و شب را به روز می رسانند.
یادمان نرود و به یاد همه آنها در این یلدای میلاد ضیا با همه آنان همدل شویم
كمپين دفاع از زندانياني سياسي تبعيدي
کمیته گزارشگران حقوق بشر
شورای دفاع از حق تحصیل
جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی
صفحه حمایت از ضیا نبوی در فیس بوک را اینجا مشاهده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com