۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

اتهامات دانشجويان بازداشتی زاهدان اخلاقی نيست، اطلاعات منتشر شده کذب است

ددانشجو نیوز - يک سايت خبری در گزارشی اطلاعات نادرستی را درباره دانشجويان بازداشتی دانشگاه سيستان و بلوچستان منتشر کرده که متاسفانه توسط برخی ديگر از سايت های خبری نيز مورد بازنشر قرارگرفته است. به همين جهت از ابراهيم اسکافی، از فعالين سابق دانشجويی سيستان و بلوچستان، موضوع را پی گيری کرديم.
اسکافی خبر نقل شده در سايت روزآنلاين را نادرست می داند و از آن‌جا که اين دانشجويان هنوز امکان ارتباط با بيرون از زندان را ندارند، لازم می داند تا در اين خصوص توضيحاتی را به دانشجونيوز ارائه دهد.
وی مطالب منتشر شده دريک سايت اصولگرا(که مورد استناد سايت روزآنلاين قرار گرفته) را کذب دانسته و می گويد: "خبر نقل شده از يک سايت اصول‌گرای محلی سراسر کذب است و استناد به اين سايت که بررسی چند خبرش ماهيت اين سايت را آشکار می‌کند، از سوی سايتی حرفه‌ای عجيب به نظر می‌رسد. هيچ‌گونه رسوايی اخلاقی در حين بازداشت صورت نگرفته است. از آن‌جا که مديريت دانشگاه از سال‌ها پيش هر گونه فعاليت‌های دانشجويی را ممنوع اعلام کرده و تشکل‌های اصلاح‌طلب را لغو امتياز کرده است، در نتيجه فعالان دانشجويی ناچار در خارج از دانشگاه با يکديگر ديدار می‌کنند".
وی می افزايد: "خانه دانشجويی که دانشجويان در آن بازداشت شده‌اند فاقد هرگونه امکانات و کوچکتر از آن است که هر گونه ميهمانی مفصلی در آن برگزار شود. در حين ورود مأموران امنيتی دخترها و پسرها در اتاقی جداگانه بوده‌اند و خانم‌ها حجاب داشته‌اند. موضوع شرب خمر هم کاملاً منتفی است که متأسفانه در تيتر عجيب اين سايت قرار گرفته است. برخی از افراد هم پس از بازداشت حاضران، به محض ورود بازداشت شده‌اند که نشان می‌دهد موضوع دستگيری در حين ارتکاب جرم نبوده است. خوشبختانه قاضی محترم دادگاه در بررسی اين پرونده هنوز هيچ‌گونه اتهام اخلاقی به اين افراد وارد نکرده است".
اسکافی در مورد قوميتی نشان دادن بازداشت ها گلايه کرده و می افزايد: " موضوع تأسف‌بار ديگر در تنظيم گزارش اين است که با مصاحبه با فعالان قومی استان تلاش شده است که اين موضوع قوميتی جلوه داده شود. حال آن که تنها يکی از دانشجويان بازداشتی بومی بوده است؛ و نه ايشان و نه هيچ يک از ديگر دانشجويان فعاليت قوميتی نداشته‌اند. برخی از اين افراد در نشريات دانشجويی فعال بوده‌اند که اين نشريات هم رويکردی کاملاً‌ ملی دارند. روشن نيست چرا نويسنده در موضوعی که هيچ ارتباطی به اين مسأله ندارد، مسائل قومی و مشکلات استان را به ميان کشيده است".
وی در پايان ضمن درخواست از روزنامه نگاران جهت رعايت اخلاق رسانه ای افزود:" اميدوارم رسانه‌های متعهد با اطلاع‌رسانی مسئولانه به تأمين حقوق دانشجويان و ساير شهروندان کمک کنند".
لازم به ذکر است که سايت روزآنلاين امروز در گزارشی به قلم کاوه قريشی گزارشی از بازداشت های اخير در زاهدان منتشر کرد که به سبب استناد به اکاذيب سايت های نزديک به نهادهای امنيتی، اعتراض فعالين دانشجويی استان سيستان و بلوچستان را برانگيخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com