۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

نسرین ستوده دوباره اعتصاب غذای خشک کرد


نسرین ستوده دوشنبه ۱۵ آذر طی تماس با خانواده اعلام کرد در اعتراض به وضعیت بازداشت خود و دیگر زندانیان که با احکام ناعادلانه در زندان به سر می‌برند از هم اکنون اعتصاب غذای خشک تا رسیدن به خواسته‌های برحق و قانونی‌اش را شروع می‌کند.
به گزارش سایت تغییر برای برابری، براساس گفته های رضاخندان ( همسرستوده) مهم ترین دلایل اعتصاب غذای مجدد ستوده به این شرح است:
- ادامه بازداشت موقت به مدت ۹۵ روز با وجود داشتن دو فرزند خردسال. در حالی که هیچ موردی برای جلوگیری از فک قرار بازداشت وجود ندارد و جلسه محاکمه ۹ روز پیش تمام شده است.
- وعده‌های چندین مسئول امنیتی و قضایی مبنی بر تبدیل قرار بازداشت و آزادی و عدم اجرای آنها.
- برگزاری جلسه دادگاه با تخلفات و موضع‌گیری‌های جانبدارانه قاضی رسیدگی کننده در حضور وکلا و روسای کانون وکلا و اتحادیه سراسر کانون‌های وکلا و دیگر همکاران و خارج شدن ایشان از دایره بی‌طرفی و در واقع اعلام عملی مجرم بودن نسرین ستوده قبل از اتمام رسیدگی و ختم جلسه دادگاه.
- ناپدید شدن ۱۲ فقره نامه و لایحه ارائه شده توسط ستوده که در پرونده موجود نیست.
- تهدید وکلا در جلسه دادگاه.
- اعلام سنگین‌تر شدن جرم استوده به دلیل انتخاب وکلایی که به زعم ایشان مورد قبول یا اعتماد دادگاه نیستند.
- نگهداری و اعمال فشار از طریق شرایط طاقت فرسای انفرادی ۲۰۹ اطلاعات از زمان بازداشت تاکنون به مدت ۹۵ روز .
- جلوگیری از ملاقات حضوری فرزندان خردسال که امکان ملاقات کابینی را ندارند. (به غیر از یک مورد در طول ۹۵ روز که آن هم به دلیل درگیری مامورین با خانواده موجب آزار بیشتر آنها شد.)
- اعمال محدودیت‌های مختلف از جمله عدم تحویل قلم و کاغذ.
- عدم اعلام به موقع فوت پدرنسرین ستوده به وی و جلوگیری از اعطای مرخصی به وی برای حضور در مراسم خاکسپاری.حق قانونی هر زندانی است که بتواند در این گونه موارد از مرخصی استفاده کند.
نسرین ستوده تا کنون دو بار در اعتراض به شرایط خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده است و در یک مرحله مدت ۹ روز در اعتصاب غذای خشک به سر برد.
با وجود برگزاری دو جلسه دادگاه برای خانم ستوده, روز گذشته قاضی پرونده قرار بازداشت وی را مجددا تمدید کرد. نسرین ستوده از ۱۳ شهریور ۸۹ تا کنون در سلول انفرادی به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com