۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

حکم اعدام سعید ملک‌پور به صورت کتبی ابلاغ شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- حکم اعدام سعید ملک‌پور از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به قضاوت مقیسه ابلاغ شد.
فاطمه افتخاری همسر ملک‌پور در گفت‌وگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر، از ابلاغ کتبی حکم اعدام سعید ملک‌پور خبر داد.
اتهامات سعید ملک‌پور در دادگاه «محاربه و افساد فی‌الارض از طريق تهيه و توزيع فيلم‌های مستهجن جهت فروپاشی نظام»؛ «اقدام عليه امنيت از طريق تبليغ عليه نظام و درج مطالب موهن»؛ «توهين به مقدسات و ضروريات دينی و درج تصاوير»؛ «توهين به رهبر و بنيانگذار جمهوری اسلامی» و نیز «تحصيل مال نامشروع» عنوان شده بود. این در حالی است که ملک‌پور در دادگاه این اتهامات را رد کرده است.
ملک‌پور که در ارتباط با پرونده جرایم رایانه ای موسوم به «مضلین ۲» از مهرماه سال ۱۳۸۷ بازداشت شده و تا کنون در زندان به سر می‌برد، پیش‌تر با انتشار نامه‌ای سرگشاده که توسط کمیته گزارشگران حقوق بشر منتشر شد، شکنجه‌هایی که منجر به اعترافات او علیه خود شده بود را به طور تفصیلی شرح داده بود.
او متولد خرداد ماه ١٣۵۴، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالوژی از دانش‌گاه صنعتی شریف با سابقه‌ی کار کارشناسی در شرکت ایران خودرو، مرکز تحقیقات رازی‌ و یکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است که در مقطع کارشناسی ارشد دانش‌گاه ویکتوریا کانادا مشغول به تحصیل بود. ملک‌پور که از سال ۲۰۰۵ میلادی در کشور کانادا به طراحی‌ وب‌سایت اشتغال داشت، در مهرماه سال ۸۷ پس از ورود به ایران بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com