۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

تفهیم اتهام و برگزاری دادگاه جدید برای نسرین ستوده

در حالی که مدت زیادی از برگزاری دادگاه نسرین ستوده نگذشته و حکم دادگاه هنوز ابلاغ نشده است، به او اتهام جدیدی تفهیم شده و بر اساس ابلاغیه کتبی جدید، روز ۶ دی ماه در دادگاه محاکمه خواهد شد. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، همسر این وکیل زندانی گفته که این اتهام در خصوص عدم رعایت حجاب رسمی در فیلم سخنرانی او است که در پی ممانعت از خروج وی از کشور برای شرکت در مراسم اهدای جایزه‌ی حقوق بشر ایتالیا پخش شد؛ اما عنوان دقیق اتهامی مشخص نیست.
بر اساس این گزارش، نسرین ستوده عصر دیروز، دوشنبه از زندان تماس گرفته و به گفته همسرش «صدای او مثل بار قبل حاکی از ضعف شدید جسمی بود ولی هم‌چنان بر خواست خود و ادامه اعتصاب غذا اصرار دارد.»
نسرین ستوده از روز سیزدهم شهریورماه در سلول انفرادی زندان اوین در بازداشت است. دادگاه او ۲۴ آبان ماه، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی پیرعباسی و با تفهیم اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» برگزار شد. او پس از تمدید قرار بازداشت خود، برای سومین بار دست به اعتصاب غذا زد و این بار با تاکید بر این که هیچ خواسته‌ی شخصی ندارد اعلام کرد که تا «لغو کلیه احکام ناعادلانه بعد از انتخابات» به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com