۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

زندان رجایی شهر







زندان رجایی شهر که طی سال‌های اخیر به ویژه یک ساله اخیر به تبعیدگاه زندانیان سیاسی تبدیل شده است، فاقد امکانات بهداشتی و حداقلی است و در این زندان به وضعیت بهداشتی و پزشکی زندانیان توجهی نمی‌شود.
به گزارش رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران طی هفته‌های اخیر بسیاری از زندانیان در زندان رجایی‌شهر مبتلا به بیماری ویروسی شده‌اند که مسئولین زندان اقدام قابل توجهی برای درمان و رسیدگی پزشکی به زندانیان مبتلا به این بیماری انجام نداده‌اند.
طی یک ساله‌ی اخیر گزارش‌های متعددی از وضعیت بد بهداشتی این زندان به دلیل ازدحام زندانیان و کمبود سرویس‌های بهداشتی مخابره شده است، اما این مسائل و مشکلات کماکان بر جای خود باقی است.
عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات که از ابتدای بازداشت در سال گذشته به مرخصی نیامده است،  در پی افزایش فشار خون وی که  دو بار در طول هفته‌ی گذشته به بهداری زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود، شب گذشته بار دیگر به به خاطر وخامت حال جسمی به زندان اوین منتقل شده است.
سحرخیز هفته‌ گذشته نیز در پی درد شدید به بهداری منتقل شد و به دلیل عدم اجازه‌ی خروج از زندان از سوی مسئولین، در بهداری زندان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. وی در  به سه سال زندان و پنج سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی محکوم شده است.
مهدی محمودیان روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشری است که طی روزها گذشته با بد شدن وضعیت جسمی خود به بهداری زندان رجایی‌شهر منتقل شده است. وی که به خاطر افشاری جنایات بازداشتگاه کهریزک در زندان به سر می‌برد تا کنون از حق استفاده از مرخصی برخوردار نبوده است.
فرزاد مددزاده دیگر زندانی سیاسی که به این زندان تبعید شده است روز یک شنبه مورد ضرب و شتم ماموران زندان قرار گرفته است. مامورین زندان که وی را مورد تهدید و توهین قرار داده‌اند علت این مساله را تماس‌های وی با خارج از زندان عنوان کرده‌اند. فرزاد مددزاده که همراه خواهرش شبنم مددزاده به زندان رجایی‌شهر تبعید شده است، به پنج سال زندان محکوم است. شبنم مددزاده از سه ماه قبل نیز با همین تهدیدها ممنوع تلفن شده و حق استفاده از تلفن را ندارد.
صالح کهندل دیگر زندانی است که  مورد توهین و تهدید از سوی مامورین زندان رجایی‌شهر قرار گرفته است.
همچنین جعفر اقدامی که هفته گذشته در اقدامی غیرقانونی به زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود، به بند عمومی دو این زندان منتقل شده است. وی در طول هفته گذشته در قرنطینه زندان رجایی‌شهر محبوس بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com