۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

دژخیمان ولی فقیه یک زندانی را کور کردند



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"در اثر یورش باندهای مافیایی تحت امر رئیس زندان علی حاج کاظم به یکی از زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج منجر به کور شدن چشم راست وی شد.
زندانی زارع جواد زاده 29 ساله که در سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج زندانی است مدتی پیش توسط باند مافیایی زندان که به دستور علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج تشکیل شده است و برای سرکوب زندانیان معترض و فروش مواد مخدر در زندان بکار برده می شوند مورد یورش و به قصد کشت آماج چاقو وقمه و سایر ابزار آنها قرار گرفت که یکی از چاقوها به چشم وی اصابت کرد و آسیب جدی دید.
هنگامی که او را به بهداری زندان منتقل کردند به وی گفته شد که انجام عمل جراحی بر روی چشمش نیاز به هزینۀ زیادی دارد و زندان آن را پرداخت نخواهد کرد و آنها فقط می توانند چشم وی را تخلیه کنند، در غیر اینصورت زندانی باید خود متحمل هزینه آن شود.آقای جواد زاده برای جلوگیری از نابینا شدن پذیرفت که هزینۀ عمل جراحی را خود بپردازد ولی نیاز به مدت زمانی در حدود 2 هفته بود. پاسخ مسئولین بهداری زندان به او این بود پس عمل جراحی وی را تا 2 هفته دیگر به تعویق خواهند انداخت و منتظر تهیۀ هزینۀ آن می شوند.
او پس از 2 هفته مبلغ مورد نیاز برای عمل جراحی را تهیه نمود اما پزشکان متخصص به وی اعلام کردند بدلیل دیر مراجعه کردند دیگر چشم او قابل درمان نیست و چشم راست وی نابینا می شود و چنین شد.
زندانی زارع جواد زاده در سال 1386 دستگیر شد و برای مدت طولانی در بازداشتگاههای آگاهی شاهپور تهران،اطلاعات و اردوگاه مرگ کهریزک بسر برد. او به مدت 48 روز در اردوگاه مرگ کهریزک تحت شکنجه های قرون وسطایی جسمی و روحی قرار گرفت. آقای جواد زاده 2 روز در هفته توسط شخص احمدرضا رادان و سرگرد پاسدار یاحقی همانند سایر زندانی بصورت جمعی در اردوگاه مرگ کهریزک مورد شکنجه قرار می گرفتند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش باندهای مافیایی که بدستور علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت برای سرکوب خونین زندانیان معترض بکار گرفته می شوند و تا به حال تعدادی کشته و معلول بر جای گذاشته است به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است

۲ نظر:

تماس info.sedayezendani@gmail.com