۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

اعتصاب غذای نامحدود اشکان ذهابیان در زندان متی کلای بابل

به گزارش جرس این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت پس از گذراندن بیش از نیمی از ۶ ماه حکم حبس در زندان متی کلا بابل، در اعتراض به ممانعت غیرقانونی از آزادی‌اش و همچنین شرایط این زندان از سحرگاه روز سه شنبه ۸ شهریو ماه مقارن با آخرین روز ماه رمضان در اعتراض به شرایط نامناسب زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود (‌تر) زده است.
اشکان ذهابیان اعلام کرده است که تا زمان تحقق خواسته‌هایش اعتصاب غذا خواهد کرد. وی گفته است تنها آب و چند استکان چایی و قند در روز مصرف خواهد کرد.
ذهابیان از یک ماه پیش تا کنون با توجه به تحمل نیمی از دوره حبس غیرقانونی‌اش، در خواست استفاده از حق آزادی مشروط کرده است و علی رغم موافقت ضمنی دادستان بابل، قاضی پرونده و مسئولان زندان، با اعمال فشار نهادهای امنیتی تا کنون از این حق اولیه هر زندانی محروم بوده است. ...
همچنین این فعال دانشجویی از چهار ماه پیش تا کنون که به زندان متی کلا بابل منتقل شده دراقدامی خلاف ایین نامه سازمان زندان‌ها، در بند قاتلین و سارقین زندان متی کلا بابل نگهداری شده است و تا کنون بار‌ها توسط دیگر زندانیان مورد آزار و اذیت واقع شده است. وی بار‌ها درخواست داده است که به بند زندانیان سیاسی منتقل شود، اما مسئولان زندان از این کار خودداری کرده‌اند.
در این مدت وی از حقوق یک زندانی عادی نیز محروم بوده است. به عنوان مثال هر بار که خانواده‌اش برای وی کتاب به زندان متی کلا برده‌اند، کارمندان زندان گفته‌اند که این زندانی نمی‌تواند از کتاب بهره‌مند باشد. یا در اقدام خلاف قانون دیگر این فعال دانشجویی با محدودیت‌هایی در سهمیه تماس تلفنی‌اش روبرو شده است.

گفتنی است این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در پی احضار و مراجعه به اداره اطلاعات ساری برای بار سوم بازداشت شد و پس از ۴۳ روز بازداشت غیرقانونی در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات شهر ساری (بازداشتگاه شهید کچویی) به زندان متی کلا بابل منتقل شد.
اشکان ذهابیان برای اولین بار در ۲۶ خرداد سال ۸۸ تنها چهار روز پس از کودتای انتخاباتی، در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران، در اثر ضرب و شتم شدید نیروهای انصار بی‌هوش و سپس توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

وی برای دومین بار در ۱۲ آبان‌‌ همان سال به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به خاطر فعالیت‌های دانشجویی‌اش، مجددا بازداشت و در حالیکه از حق دفاع از خویش و حق داشتن وکیل محروم بود، با حکم غیابی به ۶ ماه حبس غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل محکوم شد. وی از زمان و مکان جلسه دادگاه بی‌خبر بود و در هیچ جلسه دادگاهی امکان دفاع از خود را نیافت.
اتهام او برای بازداشت سوم در سال جاری اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام عنوان شده است. با این حال هیچ مدرکی و مصداقی برای اثبات این جرم در پرونده وی موجود نمی‌باشد. اشکان ذهابیان مدت ۴۳ روز به صورت غیرقانونی در سلول انفرادی زندان شهید کچویی ساری تحت بازجویی و فشار روحی روانی قرار گرفت.

در تاریخ ۲۳ خرداد سال جاری اشکان ذهابیان برای اجرای حکم شش ماهه خود به بند سارقین زندان متی کلای بابل منتقل شد. او طی چند روز به شدت از طرف زندانیان مورد آزار و اذیت قرار گرفت و سپس در پی تهدید برخی زندانیان و اخاذی و ازار و اذیت توسط دیگر زندانیان، به بند قاتلین و مجرمین خطرناک منتقل شد. او در این بند در یک اتاق ۲۳ نفره بدون هیچ گونه امکانات سرمایشی و تهویه به سر می‌برد. علاوه بر این از نظر بهداشتی و بخصوص آب آشامیدنی هم دچار مشکل بوده و به علت این نوع مشکلات همزمان با روزه داری در ماه رمضان دچار خونریزی معده و درد‌های شدید در ناحیه قفسه سینه، بیماری پوستی و... شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com