۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

محکومیت سنگین محمدعلی دادخواه به ۱۰ سال زندان ۱۰ سال محرومیت از وکالت

محکومیت سنگین محمدعلی دادخواه به ۱۰ سال زندان ۱۰ سال محرومیت از وکالت: « دادگاه بدوی فاقد وجاهت حقوقی لازم بود»
محمد علی دادخواه، وکیل، از موسسان کانون مدافعان حقوق بشر وسخنگوی آن بر اساس حکم دادگاه بدوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی که صبح روز یکشنبه ۱۲ تیرماه به او ابلاغ شده به دلیل عضویت در کانون، «همکاری در جهت براندازی نرم نظام، تبلیغ علیه نظام، مصاحبه با برخی رسانه ها، تخریب چهره های نظام و سیاه نمایی در خصوص میراث فرهنگی و تدوین کتاب” نگرش و گزارش” که توسط کانون مدافعان حقوق بشر» منتشر شده است محکوم به ۸ سال زندان، ۱۰ سال ممنوعیت از تدریس در دانشگاه ها و ۱۰ سال ممنوعیت از وکالت، ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۵ ضربه شلاق شده است....محمد علی دادخواه با اشاره به اینکه برخلاف قانون آیین دادرسی کشور حکم دادگاه را به او تحویل نداده اند به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « صبح یکشنبه به دادگاه رفتم و در آنجا حکمم را دیدم. اما متاسفانه به دلیل آنکه بر خلاف آیین دادرسی حکم را به من نسپردند و تنها رخصت خواندن و نوشتن یافتم بعضی از موارد حکمم را یادم نیست.من علاوه بر ده سال ممنوعیت از تدریس و وکالت، به هشت سال زندان به دلیل فعالیت و سخنگو بودن در کانون مدافعان حقوق بشر محکوم شدم. همچنین به یکسال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام، ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی به دلیل داشتن ماهواره و ۵ ضربه شلاق برای اتهام دیگری که دقیقا یادم نیست و قابل تبدیل به جریمه نقدی بود محکوم شدم همچنین محکومیت دیگری هم بود که یادم نیست.»آقای دادخواه با گفتن اینکه از حکم هایش ناراحت نیست چون در راه حق و دفاع از سرزمینش عمل کرده است ادامه داد: «من خوشحالم که حکم اعدام به من ندادند چون یک وقتی امکان داشت که تصمیم به اعدام هم بگیرند. می دانید همواره باید مثبت اندیش بود. من در قسمتی از کتابم ” نوروز فلسفه هستی” ترویج مثبت اندیشی کردم و به همین دلیل از این حکم هم به بدی یاد نمی کنم و از اینکه بدتر از این نشده خدا را شکر می کنم. من اصلا ناراحت این حکم ها نیستم چون در راه قانون و دفاع از سرزمینم گام برداشته ام و طبیعی است کسی که در جهت نظم و قانون گام بر می دارد از کسانیکه مخالف نظم و قانون هستند بدی ببیند.»محمدعلی دادخواه در خصوص اتهامات هایش گفت:« شرح اتهامات و حکم من حدود ۳۰ صفحه بود. اتهامات من همکاری در جهت براندازی نرم نظام، تبلیغ علیه نظام، مصاحبه با برخی رسانه ها، تخریب چهره های نظام و سیاه نمایی در خصوص میراث فرهنگی و تدوین کتاب” نگرش و گزارش” که توسط کانون مدافعان حقوق بشر منتشر شده بود. بهرحال پرونده من به اینجا ختم شده تا فردا چه آید و خورشید چه زاید.»این وکیل و مدرس دانشگاه با اعتراض به حکمش گفت: « من نمی دانم چرا وقتی بر خلاف علم، منطق و قانون گفته ام نباید مترو شهری از زیر سی وسه پل اصفهان رد شود خلاف کرده ام! آیا من که گفته ام مترو شهری باعث تخریب سی و سه پل می شود و همین طورمدرسه چهار باغ، کاخ هشت بهشت و بازارچه اصفهان را هم تحت تاثیر قرار می دهد باعث تخریب میراث فرهنگی شده ام و یا آنها که مترو را راه انداخته اند! من که گفته ام چرا با ساختن سدی در مجاورت مقبره کوروش که در جهان همتا ندارد باعث خرابی این اثر تاریخی و ملی می شویم خلاف کرده ام یا آنها که این اقدامات را انجام داده اند؟ حداقل اندکی انصاف داشته باشید و عادلانه و منصفانه بنگرید.»این وکیل برجسته در خصوص دادگاه تجدید نظر خود گفت: «حدود ۳۰ روز وقت دارم که به حکم دادگاه بدوی اعتراض کنم و امیدوارم با دلایل و استدلال هایم دادگاه تجدید نظر را قانع کنم که دادگاه بدوی فاقد وجاهت قضایی لازم این حکم ها را صادر کرده است.»محمد علی دادخواه ، وکیل و عضو هیات موسس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر که در حال حاضر وکالت پروند ه های دانشجویان و فعالان سیاسی بسیاری را در جریان حوادث انتخابات ۸۸ به عهده دارد همچنین او وکیل پرونده تخریب حسینیه دروایش گنابادی را به عهده داشت. او در ۱۲ تیر ۸۸ به دنبال افزایش فشارهای امنیتی بر وکلا در محل کارش دستگیر کردند. او بیش از ۶۰ روز در بازداشت بود. در حالیکه هنوز وضعیت این پرونده مشخص نشده او با اتهامات جدید دیگری مواجه شده است.
کمپین بین المللی حقوق بشردرایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com