۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

پیشنهاد زندان برای مخالفان هدف‌مند کردن یارانه‌ها

خبرگزاری هرانا - یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی روز گذشته ابعادی از اجرای قانون هدف‌مند‌کردن یارانه‌ها را عنوان کرد و این در حالی است که پیش از این در خصوص اینگونه موارد در رسانه‌های دولتی مطلبی عنوان نشده است.
به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی با بیان اینکه در اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها هم‌چنین به شکل کاملا امنیتی به تولیدکنندگان فشار وارد آمد تا تولیدکنندگان قیمت‌ها را بالا نبرند، گفت: "مثلا یک مقام بلندپایه دولت، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن را جمع کرد به آن‌ها گفت که همه بسته‌های سیاستی ما آماده است، زندان هم آماده است ، من فکر نمی‌کنم در تاریخ ایران چنین حرفی سابقه داشته باشد و بعد از انقلاب حتما سابقه نداشته و قبل از آن هم تا جایی که اطلاع دارم، به عوامل اقتصادی از این حرف‌ها نمی‌زدند که با تهدید زندان به هم‌کاری وادارشان کنند."

وی افزود: "در یکی از شهرهای بزرگ سنگبر‌ها را احضار کرده بودند و گفته بودند که نباید قیمت سنگ را بالا ببرید و در عین حال، حق ندارید کار را تعطیل کنید. در یکی دیگر از شهر‌ها هم این اتقاق افتاد. اگر قرار است با گزمه و وزارت اطلاعات کار اقتصادی کنیم، کار افتخارآمیزی نیست، ضمن آن‌که واردات بی‌حساب و کتاب هم آغاز شد. یعنی با فشار امنیتی مانع انعطاف قیمت تولیدکنندگان شدند و دست به واردات بی‌رویه نیز زدند که قطعن تولید آسیب می‌بیند دوام نحواهد داشت."

آقای توکلی ادامه داد: "روش آقای احمدی‌نژاد این‌گونه است که تصمیمی را می‌گیرد و سپس دلایل برای آن جمع می‌کند، نه اینکه از مقدمه شروع کند. در این مباحثات هم صحت استدلال ما مشخص شد، ولی چون به‌خاطر شرایط سیاسی کشور، فشار دولت بیشتر بود، حرف خود را پیش برد."

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: "سیری که از هدفمند کردن یارانه‌ها بیان شد بخوبی آشکار می‌کند که آقای احمدی‌نژاد وقتی به تصمیمی می‌رسد نظر دیگران برای او مهم نیست و فکر می‌کند هرچه خودش می‌گوید باید اجرا کند و نجات‌بخش است و هرکس هم که با آن مخالفت کند و راه دیگری ارایه دهد، قابل قبول نیست و مثلن همین که الان بر خلاف قانون اصرار دارند حقوق کارگران را ثابت نگه دارند و حقوق کارمندان را هم چندان ارتقا‌ نداده‌اند‌‌ همان ماده ۱۳ لایحه است که مجلس رد کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com