۱۳۸۹ اسفند ۲۱, شنبه

عوارض مختلف جسمی برای زندانیان سیاسی بدلیل نصب دستگاه پارازیت

ایجاد عوارض مختلف جسمی برای زندانیان سیاسی بدلیل نصب دستگاه پارازیت در سالن 12

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نصب دستگاه های پخش کنندۀ پارازیت و موج شکن در سالن ایزوله شده 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج باعث ایجاد سردرد های مزمن،حالت تهوع ،سرگیجه و سایر عوارض در بین زندانیان سیاسی شده است.

از چند هفتۀ پیش به دستور شورای عالی امنیت نظام و وزارت اطلاعات در حداقل دو نقطۀ سالن کاملا ایزولۀ 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج دستگاههای پخش کنندۀ پارازیت و موج شکن نصب شده است. این دستگاه بنابه گفتۀ مسئولین زندان برای شکستن موجهای دستگاه موبایل و ممانعت از برقراری ارتباط با دستگاه های تلفن همراه می باشد.

این دستگاه(پارازیت) ها بصورت شبانه روزی روشن هستند و بصورت 360 درجه پارازیت ارسال می کنند. از زمان نصب دستگاه های مذبور تا به حال ناراحتیهای مختلفی برای زندانیان سیاسی محبوس در این سالن ایجاد شده است از جمله عوارضی مانند ؛ سرگیجه، سردرد، سنگین شدن سر ، حالت تهوع ،بی اشتهایی،خواب آلودگی و غیره می باشد.

گزارشات حاکی از آن است که این دستگاه ها سرطان زا و باعث عقیم شدن می شوند.

وزارت اطلاعات و مسئولین زندان در حالی دستگاه های مزبور را به منظور عدم برقراری ارتباط با دستگاه های تلفن همراه نصب کرده اند که هر گونه ارتباط زندانیان سیاسی را با سایر زندانیان بطور کامل قطع می باشد.پاسداربندها فقط بصورت گروهی حق تماس با زندانیان سیاسی را دارند و بصورت فردی حق پاسخگویی به زندانیان سیاسی را ندارند.هنگام انتقال زندانیان از بند های مختلف به این سالن تمامی وسایل آنها مورد بازرسی قرار گرفته و هر از چند گاهی یورش و بازرسی گارد ویژه زندان و پاسداربندها که تحت نظارت رئیس زندان ،معاون زندان و فرجی نژاد سرپرست اطلاعات زندان به این سالن صورت می گیرد.

از طرفی دیگر در طی 2 هفتۀ گذشته رئیس زندان و معاون وی تغییر سمت یافته اند و افرادی جدید به سمت رئیس و معاون زندان منصوب شده اند.علی حاج کاظم و معاونش علی محمدی سالیان متمادی در قتل ، شکنجه، فروش اندام زندانیان ، ورود و فروش گسترده مواد مخدر در زندان و ایجاد باندهای مافیایی برای سرکوب زندانیان معترض نقش داشتند و حال به سمتهای بالاتری منصوب شده اند.

فردی که جانشین علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج شده است مردانی نام دارد و پیش از این رئیس زندانی در قزل حصار به نام ندامتگاه بوده است. همچنین اسدالهی افسر جانشین زندان جایگزین علی محمدی از جنایتکاران علیه بشریت که در قتل عام های سال 67 یکی از مجریان قتل عام زندانیان سیاسی بوده، شده است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نصب دستگاههای پخش پارازیت در سالن زندانیان سیاسی که باعث ایجاد عوارض مختلف جسمی برای زندانیان شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به پروندۀ جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در دادگاه بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com