۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

اعترافات تلویزیونی پیش شرط درمان حسین رونقی

در حالی که وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی روز به روز به وخامت می‌رود ماموران وزارت اطلاعات با مانع تراشی و فشار بر این زندانی سیاسی سعی بر شکستن و خرد کردن و تایید اتهامات روزنامه کیهان دارند.
بنا بر اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران «هرانا» ماموران وزارت اطلاعات به این زندان اعلام کردند که در صورتی با اعزام ایشان به بیمارستان موافقت می‌کنند که وی در یک مصاحبه ویدیویی بر علیه خود و دوستانش اعترافاتی را انجام دهد و در غیر این صورت از عمل جراحی کلیه جلوگیری خواهند کرد.
ماموران وزارت اطلاعات با مانع تراشی سعی در حذف فیزیکی وی دارند به طوری که حتی از رسیدگی پزشکی در بهداری زندان اوین جلوگیری می‌کنند.
وضعیت این زندانی به شدت وخیم گزارش شده به طوری که تمام صورت و دستهای این زندای متورم شده و نیاز فوری به عمل جراحی در خارج از زندان دارد.
خانواده این زندانی چندین نامه به رییس قوه قضاییه و دادستان تهران نوشته و خواستار ملاقات با این مقامات شده‌اند اما تا کنون با عدم توجه این مقامات مسئول مواجه شده‌اند.
لازم به یاد آوری است که در چند روز گذشته یکی از زندانیان محبوس در زندان اوین به نام «آرش ارکان» که از ناراحتی کلیوی رنج می‌برد بر اثر عدم رسیدگی مسئولین جان خود را از دست داد.
حسین رونقی در آذر ماه سال ۸۸ بازداشت و به مدت یک سال در سلول‌های انفرادی زندان اوین تحت شکنجه‌های روحی و جسمی شدید قرار داشت وی سرانجام در مهر ماه سال جاری به ۱۵ سال زندان محکوم و این حکم توسط دادگاه تجدید نظر تایید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com