۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

به وخامت گراییدن وضعیت جسمی بازاری زندانی و انتقال او به نقطۀ نامعلومی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز گذشته وضعیت جسمی بازاری زندانی محسن دکمه چی به وخامت گرایید که با اعتراض همبندیانش از سالن 12 بند 4 خارج و به نقطۀ نامعلومی برده شد.

روز دوشنبه 11 بهمن ماه بازاری زندانی محسن دکمه چی که از سرطان پیشرفته لوز المعده رنج می برد و در شرایط بسیار وخیم جسمی در بند رها شده است و بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی می شدند. صبح روز گذشته وضعیت جسمی اش بشدت به وخامت گرایید اما پاسداربندها از انتقال او به بهداری زندان خوداری می کردند که با اعتراضات گسترده زندانیان سیاسی سالن 12 بند 4 مواجه شدند و پس از چند ساعت تاخیر حوالی ساعت 14:00 او را به نقطۀ نامعلومی منتقل کردند.

بازاری زندانی محسن دکمه چی از 5 ماه پیش از دردهای شدید در دستگاه گورشی خود رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات و دادستان تهران عباس جعفری دولت آبادی مانع درمان وی می شدند. تا اینکه چند هفته پیش وضعیت جسمی او به حدی به وخامت گرایید که در آستانۀ مرگ قرار گرفت و ناچار به انتقال او به بیمارستان شدند.آقای دکمه چی تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی بدلیل عدم انتقال به موقع و مبتلا شدن به سرطان لوزالمعده پیشرفته عمل جراحی ناموفق بود . پزشکان تصمیم به شیمی درمانی وی گرفتند که ناگهان معالجات وی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی متوقف و او را به زندان اوین بازگرداندند و سپس از آنجا به بند کاملا ایزولۀ زندانیان سیاسی بند 4 منتقل کردند. از زمان انتقال به زندان گوهردشت کرج وضعیت جسمی اش شدیدا به وخامت گرایید و او در آستانۀ مرگ قرار گرفت.

بازاری زندان بدلیل کمک به خانواده های زندانیان سیاسی و حضور فرزندش در قرارگاه اشرف دستگیر و به 10 سال زندان و تبعید به زندان قرون وسطایی گوهردشت کرج محکوم شده است.

فعالین حقوق بشر دمکراسی در ایران،عدم درمان زندانیان سیاسی که باعث به خطر افتادن جان آنها می شود بعنوان یک جنایت ضد بشری محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پروندۀ جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com