۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

محمدعلی دادخواه: مسولان باید نسبت به جان حسین رونقی ملکی پاسخگو باشند

محمد علی دادخواه، وکیل حسین رونقی ملکی، زندانی مبتلا به سرطان کلیه با مسول دانستن مدیریت زندان در مقابل اوضاع وخیم جسمی این زندانی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « مسولانی که زندانی در اختیارشان است اگر نسبت به حفظ سلامتی او اقدامی نکنند و در این باره بی تفاوت باشند طبق قانون مسئولیت کیفری و قانون مجازات اسلامی ایران تحت تعقیب قرار می گیرند و باید پاسخگو باشند.
محمد علی دادخواه با اظهار اینکه مدت هاست موفق به دیدار موکلش در زندان نشده است، گفت: « نهایتا تکلیف این زندانی را باید مدیریت زندان مشخص کند که ما امیدواریم زودتر در جهت بهبود حال او اقدامی انجام دهند وگرنه از لحاظ قانونی مسئول خواهند بود.»
محمد علی دادخواه گفت:« همان طور که خود حسین رونقی از داخل زندان و خانواده اش ابلاغ کرده اند او نیاز شدید به مراقبت های پزشکی خارج از زندان دارد و بهداری زندان امکانات لازم برای درمان او را ندارد.»
پزشکان هفته گذشته پس از معاینه رونقی اعلام کرده بودند بدون اتلاف وقت او باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد و به شرط آنکه اقدامات درمانی سریع صورت بگیرد نیازی به برداشتن کلیه نیست و می توان کلیه را دوباره احیا کرد این درحالیستکه که با گذشته یک هفته مسولان زندان و وزارت اطلاعات نسبت به این هشدار بی اعتنا بوده و از دادن مرخصی به او خودداری کرده اند.

حسین رونقی در آذر ماه سال ۸۸ بازداشت شد و یک سال از حبسش را در سلول‌ انفرادی زندان اوین به سر ‌برد. او در مهر ماه امسال در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال زندان محکوم شد و این حکم به تایید دادگاه تجدید نظر نیز رسید. او درحال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوین با وضع نامناسب جسمی به سر می برد.


کمپین بین المللی حقوق بشردرایران
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com