۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

مهدیه گلرو و بهاره هدایت در نهمین هفته ممنوعیت از ملاقات

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی - مهدیه گلرو و بهاره هدایت دو فعال دانشجویی محبوس در بند متادون زندان اوین، ۹ هفته است که با خانواده خود هیچ ملاقات نداشته‌اند.
بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مهدیه گلرو از فعالین دانشجویی محروم از تحصیل دو ماه و یک هفته است که اجازه ملاقات با خانواده خود را پیدا نکرده‌اند.

گلرو و هدایت در حالی از ملاقات با خانواده‌های‌شان محروم هستند که در بند متادون زنان زندان اوین، از حق تماس تلفنی نیز محروم بوده و هیچ ارتباطی با خانواده‌های خود ندارند.

این دو فعال دانشجویی از تاریخ ۱۶ آبان ماه همراه با دیگر زنان زندان سیاسی از بند عمومی زنان به بند متادون منتقل شده و در شرایط امنیتی و ویژه نگهداری می‌شوند. این بند که محل نگهداری مجرمان خطرناک از جمله معتادین به مواد مخدر است، سالنی در بسته در حدود ۳۰ الی ۳۵ متر است که زندانیان در آن از هوای آزاد در طول روز کم‌تر از یک ساعت می‌توانند استفاده کنند. همچنین استفاده از کتاب و کتابخانه و حق استفاده از تلفن مانند دیگر زندانیان برای زندانیان محبوس در این بند میسر نیست. زندانیان محبوس در این بند تنها به صورت کابینی می‌توانند خانواده خود را ملاقات کرده و از ملاقات حضوری ممنوع‌ هستند.

بهاره هدایت و مهدیه گلرو هفته‌های گذشته از زندان به دادگاه منتقل شده و به دلیل اتهامات جدید مورد محاکمه قرار گرفتند. بیانیه‌های صادر شده توسط ایشان برای روز دانشجو محور این دو فعال دانشجویی را تشکیل می‌داد.

بهاره از تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به ۹ سال و نیم زندان محکوم شده است. مهدیه گلرو، نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه نیز نیز در تاریخ ١١ آذر ٨٨ بازداشت و به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

منبع : رهانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com