۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

نوید خانجانی، فعال حقوق بشر به ۱۲ سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- نوید خانجانی، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و فعال حقوق‌ بشر از سوی شعبه‌ی 26 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباس، به تحمل 12سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شد.
حکم مذکور که یکی از سنگین ترین احکام صادره در میان فعالان حقوق بشر به شمار می آید، روز یک شنبه، 10 بهمن ماه جاری، طی 4 صفحه به شیما قوشه، وکیل نوید خانجانی ابلاغ شده است. دادگاه نوید خانجانی روز 29 آذرماه سال جاری تشکیل شده بود.
اتهامات نویدخانجانی در این حکم، «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به واسطه‌ی انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه»، «عضویت در شورای مرکزی کمیته گزارشگران حقوق بشر» و همچنین «تشکیل گروه محرومین از تحصیل» عنوان شده است.
این دانشجوی محروم از تحصیل بهایی پیشتر نیز، طی حکم کتبی که به وکیل وی ابلاغ شده بود ممنوع الخروج شده بود.
نوید خانجانی 11 اسفند ماه سال گذشته در اصفهان بازداشت و پس از گذراندن 65 روز حبس موقت در (بند دو الف سپاه) زندان اوین که 25 روز نخست آن را در سلول انفرادی به سر کرد، 13 اریبهشت سال جاری با قرار وثیقه‌ی 100 میلیون تومانی آزاد شد. خانجانی، طی دوران بازداشت خود، علاوه بر بازجویی های سنگین، برای انجام مصاحبه ویدیویی تحت فشار قرار داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com