۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

تماس تلفنی مازیار خسروی از بند ۲۰۹ :برایم دعا کنید

مازیار خسروی، روزنامه‌نگار بازداشت شده با گذشت دوازده روز از مدت زمان بازداشت شب گذشته با خانواده‌ی خود تماس تلفنی گرفت. طی این تماس که بیش از چند دقیقه به طول نیانجامید، وی با تایید وضعیت سلامتی خود از خانواده‌ی خویش خواست تا تنها برای وی دعا کنند.
مازیار خسروی، دبیر سرویس بین‌الملل روزنامه شرق عصر جمعه، ٢٢ بهمن در جریان حمله نیروهای امنیتی به ساختمان این روزنامه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. شواهد و قرائن موجود حکایت از نگهداری وی در سلول‌ انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین دارد. چند روز پس از انتشار گزارشی در خصوص بیماری قلبی این روزنامه‌نگار زندانی ماموران امنیتی طی تماسی از خانواده‌ی وی خواستند تا پرونده‌ی پزشکی او را به زندان اوین، داخلی ۲۰۹ تحویل دهند.

مازیار خسروی سردبیر سابق سایت آفتاب و دبیر گروه دیپلماسی روزنامه های مردم سالاری با بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب همکاری نزدیک داشته است. وی که سردبیری سایت هم‌میهن از رسانه‌های حامی میرحسین موسوی را برعهده داشت، بر اساس شکایت معاونت حقوقی دانشگاه تهران در رابطه با انتشار گزارشی در مورد حمله خرداد ماه سال ۸۸ به کوی دانشگاه تهران به نشر اکاذیب متهم و دوزادهم اردیبهشت‌ماه سال جاری به زندان اوین منتقل شد. وی یک ماه بعد در روز 7 خرداد ماه از زندان آزاد شد. از علت بازداشت اخیر وی و اتهاماتش اطلاع چندانی در دست نیست.

پروانه امیری، مادر وی پس از بازداشتش ضمن اظهار نگرانی در خصوص وضعیت سلامتی فرزندش گفته بود نیروهای امنیتی حتی به پسرش اجازه نداده‌اند داروهای بیماری قلبی خود را همراه داشته باشد. مازیار خسروی دچار ناراحتی قلبی است و بارها در بیمارستان بستری شده است. وی آخرین بار در آذر ماه سال جاری در بیمارستان دی بستری و مورد عمل آنژیو قرار گرفت.

کمیته گزارشگران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com