۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

اعلام نام ۱۵۰۰ تن دستگیر شده /حمله یگان ویژه ناجا به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان

اعلام نام ۱۵۰۰ تن دستگیر شده و انتقال همگی بازداشت‌شدگان به زندان اوین


با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز لیستی مرکب از ۱۵۰۰ نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شد تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.


لازم به ذکر است صبح امروز، ۲۶ بهمن ماه بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.


شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری ۱۴۸ انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند.


اعلام نام ۱۵۰۰ تن بازداشتی در حالی است که کمی پیش سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران در مصاحبه‌ای تعداد بازداشت‌شدگان را ۱۵۰ تن اعلام کرده بود.


گفتنی است در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به «منافقین» خوانده است.


....

آخرین اخبار از وضعیت افراد دستگیر شده


حمله یگان ویژه ناجا به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان و ضرب و شتم آنان

صبح امروز، ۲۶ بهمن ماه تعدادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.


گزارش های دریافتی حاکی از آن است که برخی از بازداشت‌شدگان تجمع ۲۵ بهمن در تهران به بازداشت‌گاه پلیس امنیت در عشرت آباد منتقل شده‌اند. بنابر آخرین گزارش‌ها مردان بازداشت‌شده به کلانتری ۱۴۸ انقلاب واقع در تقاطع فلسطین و خیابان انقلاب و نیز بازداشتگاه عشرت آباد پلیس امنیت تهران منتقل شده‌اند. همچنین زنان دستگیر شده به بازداشتگاه مفاسد اجتماعی در خیابان وزرا انتقال یافته‌اند.


شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری ۱۴۸ انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند. از سوی مراجع انتظامی به مراجعه‌کنندگان گفته شده در خانه بمانید از وزارت اطلاعات با شما تماس خواهند گرفت. پلیس امنیت نیز به خانواده‌ها گفته تا ۴۸ ساعت از دادن هر گونه اطلاعی و یا تاییدی در خصوص افراد دستگیر شده خودداری خواهد شد.


تجمع ۲۵ بهمن مخالفان و معترضان در تهران که ظهر دیروز و به دعوت رهبران مخالف حاکمیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی برگزار شده بود، با حمله نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خشونت کشیده شد. گزارش منابع خبری حاکی از حمله نیروهای دولتی به تظاهرکنندگان در نقاط مختلف تهران و شهرستان‌های اصفهان و شیراز است. نیروهای امنیتی و انتظامی ضمن بکار بردن باتوم، چماق، گاز اشک‌آور و اسپری فلفل تعدادی از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند. تعداد بازداشت‌شدگان در شهر تهران بنابر مشاهدات خانواده‌های پیگیر دست‌کم هزار نفر برآورد می‌شود.


تا زمان تنظیم این خبر هیچ اطلاعی از وضعیت هیچ کدام از بازداشت‌شدگان در دست نیست.


گفتنی است، در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به «منافقین» خوانده است.


کمیته گزارشگران حقوق بشر
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com