۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

برگزاری دادگاه بهروز خانجانی و پنج نوکیش مسیحی دیگر

دادگاه شش تن از نوکیشان مسیحی بنامهای مهدی فروتن معروف به پطرس ، پرویز خلج ، ایمان فرزاد منش ، بهروز صادق خانجانی ، محمد بلیاد معروف به ویلیام و خانم  نازلی مکاریان، فردا شنبه  مورخه ۱۶/۱۱/۸۹ در شعبه اول دادگاه انقلاب شیرازبه اتهام ارتداد- اقدام علیه امنیت- شرکت در گروهک های ضد نظام- تبلیغ و تبشیر مسیحیت برگزار خواهد شد. پیشتر از این و بعد از جریانات انتخابات دهم ریاست جمهوری فشار و تهدید و ارعاب و بازداشت نوکیشان مسیحی به شدت افزایش یافته و موج جدیدی از برخوردها با اقلیت های دینی در داخل ایران را شاهد بودیم که بازداشت شدگان عمدتا با اتهامهایی نظیر اقدام علیه امنیت ملی و قعالیت در گروهکهای ضد نظام جمهوری اسلامی محاکمه می شوند و نیایش و ستایش این اقلیت های دینی به فعالیت های سیاسی تعبیر شده و با انها برخورد سیاسی میشود.
آقای مهدی فروتن معروف به پطرس در تاریخ ۱۷/۱۰/۱۳۸۸ در شیراز دستگیر شد و در تاریخ ۱۲/۱۲/۱۳۸۸ با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزد شد.
آقای پرویز خلج که در سال ۱۳۸۵ نیز در رشت دستگیر شده بود به جرایم  اقدام علیه امنیت و تبلیغ و تبشیر مسیحیت و اغفال جوانان و توهین به مقدسات اسلام و پرونده او باز مانده بود و دوباره در تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۸۸ در شیراز دستگیر شد و تاریخ ۵/۱۲/۱۳۸۸ با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.
آقای ایمان فرزاد منش در تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۸۸ در شیراز دستگیر و در تاریخ ۳/۱۲/۱۳۸۸ با وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شد.
آقای بهروز صادق خانجانی در سال ۸۵ در تهران به مدت یک ماه در زندان اوین بازداشت بود و تبرئه شد و در تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۸۸ ایشان را به عنوان سخنگوی کلیسای ایران برای مذاکره به اطلاعات شیراز دعوت کردند و همانجا دستگیر شد و تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۸۸ با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد و دوباره در تاریخ ۲۷/۳/۱۳۸۹ به دادگاه احضار شد و تا به امروز در زندان به سر می برند.
آقای محمد بلیاد معروف به ویلیام در سال ۱۳۸۵ در کرج دستگیر شد و به او ۵ سال حبس تعلیقی دادند به جرایم اغفال جوانان و اقدام علیه امنیت و توهین به مقدسات اسلام و با وثیقه ۱۰ میلیون تومانی آزاد شد و دوباره در تاریخ ۲۸/۱۱/۱۳۸۸ جلوی درب منزلش واقع در فردیس کرج توسط مأموران نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفت و او و همسرش (خانم نازلی مکاریان) را به زندان رجایی شهر منتقل کردند و چند روز بعد به زندان پلاک صد شیراز منتقل شد و در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۸۸ با وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شد.
خانم نازلی مکاریان در تاریخ ۲۸/۱۱/۱۳۸۸ یک روز و یک شب در زندان رجایی شهر بازداشت بود و با کفالت ۲۰ میلیون تومانی آزاد شده ولی نیابتش را از شیراز خواستند.
در تاریخ ۲۴/۱۱/۱۳۸۹ نیز دادگاه عمومی شعبه ۱۲۰ واقع در ساختمان دادگاه های جزایی شیرازهر شش نفر که در بالا ذکر شد را به جرم «توهین به مقدسات اسلام» احضار کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com