۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

شکنجه و تهدید زندانیان به تجاوز جنسی در زندان رجایی شهرکرج

فرهنگ و شهرام ‌پورمنصوری، دو زندانی امنیتی که قریب به ۱۰ روز در سلول انفرادی محبوس بودند، مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفتند.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا"، پس از تشکیل بند امنیتی در زندان رجایی شهر کرج، فرهنگ و شهرام پورمنصوری به سلول‌های انفرادی بند یک(معروف به سوئیت) منتقل شده و طی این مدت مورد شکنجه‌های فراوان قرار گرفتند.
این دو برادر که در سلول‌هایی فاقد وسایل اولیه و ضروری نظیر لامپ و پتو، نگهداری می‌شدند، به دستور علی حاج کاظمی رئیس زندان، نبی الله فرج‌نژاد رئیس حفاظت زندان و تایوردی مسئول اندرزگاه توسط مامورانی نظیر "گودرزی" و "سلمانی" مورد شدید‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند؛ این روند تا جایی بود که ایشان تهدید به تجاوز جنسی باتوم نیز شدند.
این دو تن هم چنین در اغلب اوقات دست بند و پابند شده بودند.

فرهنگ و شهرام پورمنصوری که روز گذشته به سالن ۱۲، بند ۴ زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند، در طی این مدت، در اعتراض به رفتارهای غیرانسانی ماموران امنیتی دست به اعتصاب غذای خشک زده بودند.

آثار کبودی و زخم به علت شکنجه، در بدن این دو زندانی پس از انتقال به بند عمومی نیز کاملا مشهود است.

براساس اطلاع گزارشگران هرانا دستکم پنج زندانی عادی به نام‌های مجتبی کلانی، احمد بهرامی، سیاوش بنده لو، هادی بنده لو و حسن شریفی نیز هفته هاست که در سلول‌های انفرادی بند یک نگهداری شده و به شدت مورد آزار و اذیت جسمی و جنسی قرار گرفته‌اند تا جایی که سلامت ایشان در معرض خطر قرار است.

اعمال فشار در این بند به حدی ست که مسئولان گا‌ها از باز کردن درب سلول‌های انفرادی، به منظور استفاده از سرویس بهداشتی توسط زندانیان نیز، ممانعت به عمل می‌آورند.

لازم به یادآوری ست که سه زندانی سیاسی به نام ارژنگ داوودی، افشین بایمانی و مهدی زارع اکنون در انفرادی‌های بند یک محبوس‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com