۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

در آستانه ترم جدید تحصیلی: ۱۸ سال حبس تعلیقی و جزای نقدی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه بین اللملی قزوین

دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته یکی از فعال ترین دانشگاه های کشور در اعتراض به کو دتای انتخاباتی بوده است،با احکام انضباطی و قضایی سنگینی در برهه های مختلف روبرو شده است که این برخوردها همچنان تداوم داردو در آستانه ترم جدید تحصیلی،موج جدیدی از این سرکوب ها آغاز شده است.
بنا به گزارش دانشجو نیوز ،پیش از این نزدیک به 20تن از فعالین دانشجویی این دانشگاه با احکام اخراج و تعلیق، از تحصیل محروم شده بودند، اما در یکی از تازه ترین برخورد های صورت گرفته با فعالین این دانشگاه،4تن از فعالین دانشجویی و 2تن از اساتید آن،در مجموع به 18 سال حبس تعلیقی و جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده اند.محاکمه همگی این افراد در مرداد ماه امسال در شعبه 103دادگاه قزوین به صورت دسته جمعی و به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق برگزاری و شرکت در تجمات و راه پیما یی های اعتراضی در خرداد ماه سال 88 وتوهین به مسئولین، صورت گرفته بود که به تازگی احکام آن صادر گشته است که به شرح زیر می باشد:
- پیام حیدرقزوینی،دبیر یک دوره ی تشکل اصلاح طلب این دانشگاه، به سه سال حبس تعلیقی و جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده است .وی که مسئول شاخه دانشجویی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در استان قزوین نیز بوده است،پیش از این از دانشگاه اخراج و به مدت 3 سال از شرکت مجدد در کنکور محروم شده بود.این فعال دانشجویی،در حوادث پس از انتخابات دو بار بازداشت شده بود.
- فرهاد فتحی،دبیر یک دوره ی تشکل اصلاح طلب این دانشگاه که پیش از این به 2ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود، ،به سه سال حبس تعلیقی و جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده است .وی نیز دوبار در روزهای پس از انتخابات بازداشت شده بود.
- سعید سکاکیان،عضو یک دوره ی شورای مرکزی تشکل اصلاح طلب این دانشگاه که او نیزپیش از این به 2ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود، به سه سال حبس تعلیقی و جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده است .وی در آذر 88دستگیر شده بود.
- سجاد عالی دیگر دانشجوی این دانشگاه که او نیز به سه سال حبس تعلیقی و جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده است.وی در خرداد 88 در جریان اعتراضات در قزوین دستگیر شده بود.
همچنین دو تن از اساتید این دانشگاه به نامهای دکتر حسن رئیسیان و دکتر فرهاد درویشی نیز هریک به به سه سال حبس تعلیقی و جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شده اند.
اما به جز این 6نفر که به مجازات زندان محکوم شده اند،تعدادی دیگر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه که آنها نیز در همین دادگاه محاکمه شده بودند،به جزای نقدی محکوم گشته اند.
بنا بر اخبار رسیده،در متن حکم صادره به جزاستناد به کیفر خواست صادره و گزارشات و تحقیقات اداره کل اطلاعات استان قزوین و مرجع انتظامی،به اظها رات سرپرست دانشگاه بین المللی قزوین(آل بویه)،مسئول کمیته انضباطی(حسینی،بیات) و مسئول حراست دانشگاه(سرداغی،علوی)،نیز استناد شده است که این گواه روشنی است از همکاری همه جانبه مسئولین این دانشگاه با نهادهای امنیتی در راستای برخورد با فعالین این دانشگاه که به نام بنیانگذار انقلاب مزین است.
این امر در حالی صورت می پذیرد که در اوایل ترم گذشته تحصیلی،اخباری مبنی بر سوءاستفاده مالی در یکی از مناقصه های این دانشگاه، توسط سرپرست آن دکتر آل بویه منتشر شده بود که به علت فضای کاملا یکدست حاکم بر این دانشگاه،هیچ اتفاقی رخ ندادووی در مقام خود ابقاء شد.آل بویه که پس ازبرکناری دکتر حسن غفوری فرد در اردیبهشت ماه پیش از انتخابات، به سرپرستی این دانشگاه منصوب شده بود،پیش از این علت برخورد های سنگین با دانشجویان این دانشگاه را ولایت مداری خویش عنوان کرده بود.
در مدت زمانی که وی مسئولیت این دانشگاه را بر عهده داشته است،تعداد زیادی از دانشجویان به علت شرکت در تجمعات و تظاهرات پس از انتخابات،از دانشگاه اخراج و یا تعلیق از تحصیل شده اند،"تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب" این دانشگاه که تنها ارگان منتقد این دانشگاه به شمار می رفت،تعطیل شده است و شورای صنفی این دانشگاه هم از برگزاری انتخابات منع و منحل گشته است وبا اساتیدوکارکنان نیز برخورد های سنگینی صورت گرفته است که اخراج دکتر رئیسیان عضو هئیت علمی این دانشگاه نمونه ی کوچکی از آن است.
http://www.daneshjoonews.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com