۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

ادامه ممنوع‌الملاقاتی بهاره هدایت و مهدیه گلرو

روز سه شنبه، ۲۸ دی ماه، بار دیگر مسولین زندان اوین از ملاقات همسران بهاره هدایت و مهدیه گلرو، دو فعال دانشجویی زندانی، ممانعت به عمل آوردند.
به گزارش دانشجونیوز، پیش از این نیز این دو دانشجو به مدت ۳ هفته ممنوع‌الملاقات بودند، اما در روز سه‌شنبه ١٤ دی توانستند با خانواده‌های خود ملاقات کنند. مسولین زندان اوین به خانواده این دو دانشجو زندانی گفته بودند ملاقات روز ۱۴ دی ماه این دانشجویان به علت ناهماهنگی و خطای مسئولان بخش ملاقات های زندان اوین صورت گرفته است.
مسئولین زندان اوین در مقابل اعتراض خانواده‌های بهاره هدایت و مهدیه گلرو به آنها گفته اند مساله را از طریق دادستانی پیگیری کنید. اما بنا برگفته یکی از نزدیکان این دانشجویان زندانی، رشته احمدی، معاون دادستان تهران، دستور لغو ملاقات های این دو دانشجوی در بند را داده است. معاون دادستان تهران خطاب به خانواده‌های هدایت و گلرو گفته است: "تا متنبه نشوند از ملاقات خبری نیست."

مهدیه گلرو و بهاره هدایت به همراه چند تن دیگر از زنان زندانی در بند متادون زندان اوین نگهداری می شوند که از نظر امکانات، تغذیه و تماس تلفنی در شرایط بسیار دشواری به سر می برند. شایان ذکر است که چندی پیش بهاره هدایت به بیماری سنگ کیسه صفرا مبتلا شد که با توجه به تشخیص پزشک زندان نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد، اما مسئولین زندان و دادستانی تاکنون اجازه بستری شدن وی را نداده اند.

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، از تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به حکم سنگین ۹ سال و نیم زندان محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.

مهدیه گلرو، نایب دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل، نیز در تاریخ ١١ آذر ٨٨ بازداشت شد. وی در فروردین سال ٨٩ به اتهام "تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی"به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این دو فعال دانشجویی از ابتدای بازداشت تاکنون بدون استفاده از حق مرخصی در زندان اوین به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com