۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

آکسیون عفو بین الملل علیه خطر اعدام زهرا بهرامی هلندی ایرانی تبار

سخنگوی عفو بین الملل در هلند در مصاحبه با رسانه های عمومی این کشور اعلام کرد که آکسیونی در اعتراض به خطر اعدام زهرا بهرامی برگزار خواهد شد. در این آکسیون علاقمندان با نوشتن کارت پستال و ارسال به مقامات ایرانی خواهان آزادی زهرا بهرامی می شوند.
زهرا بهرامی که سال گذشته به ایران سفر کرده بود، دستگیر شده و تا کنون تلاش های دیپلماتیک و اقدامات اعتراضی سازمان های مدافع حقوق بشر به نتیجه ای نرسیده است.

به گزارش شهرزاد نیوز، اخیرا فعالین دمکراسی و حقوق بشر، خبر صدور حکم اعدام زهرا بهرامی را در دادگاهی در تهران اعلام کرده اند. این حکم تا به حال در رسانه های رسمی ایران که در مواردی احکام اعدام را منتشر می کنند، منتشر نشده است.

از جمله اتهاماتی که به زهرا بهرامی زده شده است قاچاق مواد مخدر و همکاری با یکی از جریانات سلطنت طلب است.
یوری روزنتال، وزیر امور خارجه هلند، از سفیر ایران در هلند خواسته است تا اطلاعاتی از وضعیت پرونده زهرا بهرامی بدهد. وی همچنین گفته است ایران به سفارت هلند در ایران اجازه شرکت در دادگاه زهرا بهرامی را نداده است.
چندی پیش یکی از خبرنگاران برنامه خبری "نیوز اور" (ساعت خبر) در تلویزیون سراسری هلند در مصاحبه ای با احمدی نژاد در مورد وضعیت پرونده زهرا بهرامی سوال کرده بود. احمدی نژاد در پاسخ، با اشاره به این که ایران تابعیت دوگانه را برای ایرانیان به رسمیت نمی شناسد، گفته بود که هلند نباید در امور داخلی ایران شرکت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com