۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

یک روزنامه نگار دیگر زندانی شد؛ اجرای حکم احسان مهرابی

 سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران» مهرابی که خبرنگار پارلمانی روزنامه هایی چون اعتماد ملی و فرهیختگان بود و سابقه همکاری با بسیاری از رسانه های اصلاح طلب را داشته، در بهمن سال گذشته بازداشت و پس از گذراندن سه ماه بازداشت در بندهای امنیتی ۲۰۹ و ۲۴۰ با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به شکل موقت آزاد شد. وی که بخش زیادی از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی به سر می برد، پس از آزادی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق گفت و گو با بی بی سی فارسی و رادیو فردا» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست مقیسه محاکمه و با امضای وی به یک سال «حبس تعزیری» محکوم شد.
این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ریاست زرگر نیز عینا تایید شد تا احسان مهرابی روانه زندان شود. در فرآیندی کم نظیر، ابتدا دادگاه تجدید نظر حکم او را به فوریت تایید کرد و تنها چند هفته پس از تایید حکم، شعبه اجرای احکام اوین، مستقر در دادسرای این زندان، احسان مهرابی را برای اجرای حکم فرا خواند.
مهرابی براساس احضاریه خود، امروز شنبه به این دادسرا مراجعه کرد که از همان جا به زندان منتقل شد تا یک سال را پشت میله های زندان در انتظار آزادی به سر برد.
با به زندان رفتن این روزنامه نگار بر جمع روزنامه نگاران زندانی در جمهوری اسلامی افزوده شد. هم اکنون احمد زیدآبادی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، علی ملیحی، مهدی محمودیان از جمله روزنامه نگارانی هستند که به همراه تعدادی دیگر از روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان زندانی دوران محکومیت خود را می گذرانند.  برخی از روزنامه نگاران دیگر نیز در بازداشت موقت به سر می برند و برخی دیگر نیز با سپردن وثیقه های سنگین، دوران آزادی موقت خود را در انتظار اجرای حکم می گذرانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com