۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

خبرهایی کوتاه از زنان در زندان اوین؛ احتمال اجرای حکم اعدام سه زندانی

زنان زندانی دروضعیت مناسبی قرار ندارند. برخی از آنها در بند ۲۰۹، برخی در بند عمومی بخش متادون و سه تن هم در بند عمومی نسوان، اتاقی که شهلا جاهد در آن بود نگه داری می شوند.
به گزارش تارنمای «تغییر برای برابری» خانواده نازنین خسروانی که در بند ۲۰۹ اوین است گفته‌اند: «نازنین به ما گفت هوای سلول انقدر سرد است که انگار شب‌ها روی یخ خوابیده‌ایم .نمی‌دانم چرا مسوولان زندان حاضر نیستند لباس‌های گرم را به دخترم برسانند.»
از این که چندتن از زندانیان زن در بند ۲۰۹ هستند خبری در دست نیست اما طبق اخبار رسیده به تغییر برای برابری، سه نفر از زندانیان زن، هنگامه شهیدی، فاطمه خرم جو و زهرا بهرامی، در اتاقی که شهلا جاهد در آن بود هستند و بقیه در بخش متادون نگه‌داری می‌شوند.
بخش متادون هواخوری جداگانه در بند عمومی زنان دارد. زندانیان این بخش اجازه استفاده از تلفن را ندارند.
در بند عمومی نسوان نیز آب گرم وجود ندارد و کیفیت غذا نامناسب است. در بند دو عمومی حدود ۳۰۰ زندانی زندگی می‌کنند که تنها چهار تلفن برای استفاده در دسترس آن‌ها است؛ با احتساب زمان تلفن که باید بین هست صبح تا ۱۰ شب باشد، هر زندانی تنها حدود سه دقیقه وقت برای تماس خواهد داشت.
در راهروهای بند عمومی زنان زندان، این روزها خبر اجرایی شدن زودهنگام حکم اعدام کبری رحمان پور، لیدا توکلی و سوگند جهانی که کمتر از ۲۰ سال سن دارد و به اتهام قتل همسرش در زندان است، بین زندانیان پیچیده است و همه را نگران کرده است .
از سوی دیگر خبر می رسد که در یکی از سلول های انفرادی اوین، زنی با نام و مشخصات لادن مستوفی، ۴۵ ساله، فرزند منوچهر زندانی است که گویا اتهام محاربه دارد و مدت زیادی است که در انفرادی به سر می برد.
رهانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com