۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

سه هفته بی‌خبری از مهران فرجی روزنامه‌نگار

مهران فرجی روزنامه‌نگار و از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته در زندان اوین به سر می‌برد
با گذشت سه هفته از بازداشت مهران فرجی روزنامه‌نگار و از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، خانواده او نتوانسته‌اند با فرزند خود ملاقات داشته باشند و از وضعیت او باخبر شوند. مهران فرجی سه هفته پیش برای عیادت از خانواده‌اش به قزوین رفته بود که با یورش نیروهای امنیتی بازداشت شد. این افراد که خود را معرفی نکردند و دلیلی برای بازداشت این روزنامه‌نگار عنوان نکردند، کامپیوتر شخصی و کتابهای فرجی را نیز با خود بردند.
خانواده مهران فرجی در این مدت توانستند تنها متوجه این موضوع شوند که فرزندشان در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد اما هرگونه تلاش آنها برای ملاقات و یا پی بردن به علت دستگیری او بی‌ثمر بود.
مهران فرجی سابقه فعالیت در رسانه‌هایی چون خبرگزاری‌های ایسنا و ایلنا، روزنامه کارگزاران، روزنامه اعتماد ملی و روزنامه همشهری را دارد.
در همین حال، احمد غلامی، سردبیر روزنامه‌ی شرق که که پس از گذراندن سه هفته بازداشت، چهارشنبه هفته گذشته از زندان آزاد شد، تحت فشار نهادهای امنیتی تصمیم به استعفا از سمت خود گرفته است. غلامی گفته که از این پس قادر به ادامه همکاری نخواهد بود و مایل است سردبیری روزنامه به فرد دیگری واگذار شود.
استعفای احمد غلامی از سردبیری روزنامه شرق در حالی است که هادی حیدری کاریکاتوریست این روزنامه نیز پس از آزادی از زندان در هفته گذشته اعلام کرده که دیگر قصد همکاری با شرق را ندارد. در همین حال برخی گزارشها حاکی از این است که سایر اعضای بازداشتی روزنامه شرق نیز از سوی بازجویان تحت فشار هستند که در صورت آزادی به فعالیت خود در این روزنامه خاتمه دهند.
در حال حاضر سه عضو دیگر روزنامه شرق یعنی کیوان مهرگان، فرزانه روستایی و ریحانه طباطبایی، کماکان در بازداشت به سر می‌برند.
بامدادخبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com