۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

محمدعلی دادخواه: اتهام جديدم عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر است

کمپين بين المللی حقوق بشر - محمد علی دادخواه، وکيل دادگستری که پيش از اين به اتهام داشتن اسلحه و مواد مخدر در دفتر وکالتش پس از انتخابات بازداشت و با قرار وثيقه آزاد شد به کمپين بين المللی حقوق بشر گفت که اتهام جديدی به اتهامات او نيز افزوده شده است و اوايل دی ماه احضاريه از سوی دادسرای اوين دريافت کرده است.
محمد علی دادخواه در خصوص اتهام جديدش گفت: « به اتهام اينکه يکی از موسسان کانون مدافعان حقوق بشر بوده ام، و اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام قرار ۷۰ ميليون تومانی برايم صادر شده است اما هنوز از تاريخ دادگاه اين پرونده جديد و پرونده قبليم به اطلاع هستم.
همچنين محمدعلی دادخواه که وکيل بسياری از پرونده های بازداشت شدگان پس از حوادث انتخابات ۸۸ است در خصوص پرونده حسين رونقی ملکی، دانشجوی که به ۱۵ سال حبس تعزيزی محکوم شده است و اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين از بيماری کليه رنج می برد گفت: « ايشان از کليه هايشان مشکلات حادی پيدا کرده است و بايد هر چه زودتر برای معالج به بيرون زندان منتقل شوند.بهداری زندان با توجه به امکانات محدودش قادر به درمان او نيست. خانواده اين زندانی نيز گفته اند که تمام هزينه های درمان را می پذيرند و اکنون در تلاشند تا موافقت مسولان را برای درمان رونقی ملکی در خارج از زندان به دست بياورند.»
دادخواه در خصوص وضعيت ابراهيم يزدی، دبير کل نهضت آزادی ايران، ديگر موکلش نيز اظهار نگرانی کرد و گفت: « ايشان حالشان خوب نيست و تاريخ دادگاه بعدی او ۱۲ اسفند موکل شده است. اميدوارم دادگاه با توجه به وضعيت جسمی و سنی او با مرخصيش موافقت کند و ايشان برای معالجه به بيرون از زندان منتقل شوند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com