۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

سرنوشت نامعلوم دبیر ادواری اتحادیه دانشجویان کرد دلیر اسکندری

پس از دستگیری دلیر اسکندری، دبیر ادواری اتحادیه دانشجویان کرد، در هفتم دی ماه در شهر سنندج سرنوشت پرونده نامبرده، نامعلوم گزارش شده است.
بنابر گزارشات رسیده به دانشجو نیوز، دلیر اسکندری، از فعالین مدنی شهر سنندج بوده که در کمپین حمایت از نجات جان حبیب الله لطیفی فعالانه مشارکت داشت. همچنین وی جزو دانشجویانی است که به مدت دوسال پیاپی برای کارشناسی ارشد پذیرفته شده اما  به عنوان دانشجوی ستاره دار معرفی گردیده و از تحصیل محروم شده است. اسکندری در سال جاری همراه تنی چند از دانشجویان ستاره دار دیگر، نامه ای سرگشاده به وزیر علوم در این رابطه ارسال کردند.

دلیر اسکندری همچنین از گردانندگان انجمن "ژیانه وه" در سنندج بود و مدام از سوی نیروهای امنیتی و ستاد خبری سنندج احضار و تهدید می شد که نباید در این انجمن فعالیت داشته باشد تا بالاخره در جریان تلاش اش برای متوقف کردن حکم حبیب لطیفی بازداشت شد.

پس از بازداشت این دانشجو، وی در تماس تلفنی چند ثانیه ای، تنها اجازه یافته که به خانواده خود اطلاع دهد در اداره اطلاعات در حال بازداشت بسر میبرد.

لازم به یادآوری است که  تعداد کثیری از فعالین مدنی، حقوق بشری و روزنامه نگاری و خانواده حبیب الله لطیفی که پس از تعلیق حکم اعدام حبیب توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند، کماکان در بازداشت بسر میبرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com