۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

اعدام ۴9 نفر ظرف 20 روز و سکوت جامعه جهانی

فقط در 9 روز اول سال جدید میلادی 28 نفر در رژیم فقیه بدار آویخته شده اند .

با اعدام یکنفر در شیروان تعداد اعدام ها در 9 روز اول سال جدید میلادی به 28 نفر رسید

حقوق بشر ایران، ۱۹ دیماه ۱۳۸۹: بنا به گزارش های رسیده یک نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر، صبح روز ۱۵ دیماه در محوطه زندان شیروان اعدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از اعدام «ع.ا» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد عرفانیان، اظهار کرد: این فرد دارای سوابق متعدد «حمل و توزیع مواد مخدر» است و در پرونده ای دیگر نیز به «حبس ابد» محکوم شده بود که با اعدام وی تمام پرونده های مرتبط مختومه شد.

بنا به این گزارش به نقل از دادستان اسفراین حکم اعدام این فرد پس از تایید، صبح روز ۱۵ دیماه ۸۹ در محل زندان شیروان اجرا شد.

حقوق بشر ایران، ۱۸ دیماه ۱۳۸۹: بنا به گزارش های رسیده چهار نفر در زندان اصفهان اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رئيس كل دادگستري استان اصفهان چهار نفر که به اتهام قاچاق مواد مخدر كه طي احكام جداگانه‌اي محكوم به اعدام شده بودند، در محوطه زندان مركزي به دار آويخته شدند.

بنا به این گزارش نامها و اتهامات افراد اعدام شده بدین شرح است: محمد- ن معروف به حبيب خان، به اتهام نگهداري ۹۴۰ گرم كراك و فروش ۱۰ گرم كراك ، علي- ك، ۳۶ ساله به اتهام حمل و نگهداري ۵۶ كيلوگرم كراك ، رمضان- ق، ۴۸ ساله به اتهام خريد ۹ كيلوگرم كراك به منظور فروش، نگهداري، حمل مواد مخدر و نگهداري يك دستگاه ترازوي مخصوص توزيع مواد و يك دستگاه وافور ، و منوچهر- الف به اتهام نگهداري ۴۵۰ گرم كراك و ۷۷۵ كيلوگرم ترياك

محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران، ضمن محکوم کردن اعدام های امروز از جامعه جهانی خواست که به موج اعدام در ایران واکنش نشان دهند. امیری مقدم گفت: با وجود اعدام ۴۸ نفر ظرف ۱۹ روز حکومت ایران هنوز با محکومیت جامعه جهانی روبرو نشده است. وی افزود: فقط در ۸ روز اول سال جدید میلادی ۲۷ نفر در ایران، از جمله یک نفر در ملا عام در تهران، اعدام شده اند. امیری مقدم ادامه داد: عدم واکنش جامعه جهانی به این اعدام ها تاسف بار است پیام غلطی را به حکومت ایران میفرستد.









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com