۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

عفو بین الملل خواستار خویشتنداری مقامات ایران در سالگرد اعتراضات عاشورا شد

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای خواستار خویشتنداری مقامات ایران در آستانه سالگرد اعتراضات روز عاشورا، و آزادی تمامی زندانیان عقیدتی در ایران شد. این سازمان از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است تا فوراً و بدون هیچ پیش شرطی، افرادی که طی هفته های اخیر در ارتباط با فعالیت های صلح آمیز سیاسی و یا بشر دوستانه آنان بازداشت کرده است را آزاد کند.
در این بیانیه که روز چهاردهم دسامبر منتشر شده است، عفو بین الملل خواستار توقف تمامی روندهای دادرسی شده است که امکان دارد نتیجه آنها، زندانی کردن بازداشت شدگان عقیدتی باشد.
عفو بین الملل می گوید این در خواست را در آستانه سالگرد مراسم عاشورا مطرح می کند. سال گذشته مخالفان دولت در روز عاشورا دست به اعتراضات گسترده خیابانی زدند که به شکل خشونت باری توسط ماموران امنیتی سرکوب شد. در جریان سرکوب معترضان توسط نیروهای دولتی، شماری از معترضان کشته شدند.
عفو بین الملل دربیانیه خود آورده است که امسال، از تمامی مقامات ایرانی می خواهد تا به حقوق شناخته شده بین المللی از جمله حق آزادی بیان و حق آزادی برپایی اجتماعات بطور کامل احترام بگذارند و اجازه برپایی اعتراضات صلح آمیز را بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com