۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

فراخوان عفو بین الملل به اقدام فوری در قبال حکم اعدام حبیب الله لطفی( لطفا خبر رسانی کنید!!)

عفو بین الملل به صدور فراخوانی از اعضایش خواسته تا در برابر حکم اعدام لطیفی واکنش فوری نشان دهند.

حبیب الله لطیفی ،دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام، از تاریخ 26 دی ماه سلول سال گذشته به سلول انفرادی منتقل شد که نگرانی ها در مورد اجرای حکم اعدام اش را افزایش داده بود. معلوم نیست وی چه مدت در انفرادی نگه داشته شده است.
وکیل وی اکنون توسط مقامات جمهوری اسلامی اطلاع یافته که بنابرقوانین جمهوری اسلامی قرار است اعدام وی در روزیکشنبه 5 دی ماه در زندان شهر سنندج به اجرا در آید. اعدام ها عمدتا در روزهای تعطیل اجرا می شوند. معلوم نیست که آیا خانواده وی تا کنون در جریان برنامه تعیین شده برای اعدام وی قرار گرفته اند یا نه.

حبیب الله لطیفی در آبان 1386در سنندج بازداشت شد و در پی برگزاری یک محکمه ناعادلانه در دادگاه انقلاب سنندج مورخ 13 تیر 1387به اعدام محکوم شد. وی به اتهام عضویت در گروه پژاک  و بنابر ادعاهای مقامات دادستانی به علت فعالیت هایش در این ارتباط به محاربه با خدا محکوم شد. دادگاه اش در پشت درب های بسته برگزار شد و وکیل اش حق حضور و دفاع از وی را در جلسه دادگاه نداشت. خانواده وی نیز از حضور در دادگاه بازماندند.
حکم اعدام نامبرده توسط دادگاه تجدیدنظر سنندج در 30 بهمن 1387تایید شد.

لطفا سریعا اقدام کنید:

از مقامات جمهوری اسلامی بخواهید تا اعدام حبیب الله لطیفی را که قرار است در روز یکشنبه 5 دی ماه به اجرا در آید را متوقف کنند.

از مقامات جمهری اسلامی بخواهید تا حکم اعدام حبیب الله لطیفی را تا زمان برقرار یک دادگاه عادلانه ملقی کنند.

به مقامات ایران بنویسید که عفو بین الملل مسئولیت دولت ها برای برقرارساختن عدالت و برخورد با متخلفین را به رسمیت می شناسد، البته در صورتی که متهمین در دادگاه های عادلانه مطابق با استاندارد های بین المللی محاکمه شوند.

اما عفو بین الملل با حکم اعدام به عنوان مجازاتی غیرانسانی، تحقیر آمیز برای انسانیت و بیرحمانه مخالفت می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com