۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

حبیب‌الله‌ لطیفی سه روز دیگر اعدام خواهد شد

کردیش پرسپکتیو: زمان اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی، زندانی سیاسی کرد به وکیل مدافع وی آقای صالح نیک‌بخت اعلام شد. بر اساس این ابلاغیه مقامات قضایی روز یکشنبه آینده را برای اجرای حکم اعلام کرده‌اند.
بنا به اساس گزارش وبسایت روانیوز مقامات قضایی عصر روز پنج شنبه ۱ دیماه به صالح نیکبخت وکیل مدافع حبیب الله لطیفی گفته‌اند که حکم وی روز یکشنبه ۸۹/۱۰/۵ به صورت قطعی به اجرا در خواهد آمد.
آقای نکبخت پیشتر در مصاحبه با رسانه‌ها ضمن اعلام نگرانی از اجرایی شدن حکم اعدام حبیب الله لطیفی گفته بود: "چنانکه حکم قطعی شود، تنها امکانی که جهت جلوگیری از اجرای شدن آن وجود دارد اعاده دادرسی است. مساله ای که سابقا نیز در راستای آن اقدام کرده بودیم اما بی نتیجه مانده بود. به غیر از این تنها عملی که ما به عنوان وکیل می توانیم انجام دهیم تقاضای عفو است " .
حبیب‏الله لطیفی در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد. وی ۴ ماه در زندان انفرادی تحت شکنجه‌ی شدید بازجویان اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت. لطیفی در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷ طی دادگاهی چند دقیقه ای و بدون حضور خانواده، در شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام با استناد به آیه ۳۳ سوره مائده (قرآن کریم) و استناد به مسائل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر الوسیله امام خمینی و مواد ۱۸۳، ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام شده و به اعدام محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com