۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

جندالله کارمند تاسیسات اتمی را " به زودی " اعدام می کند

دبی – العربیه. نت
عبدالرؤف ریگی سخنگوی " جندالله " اعلام کرد این گروه قصد دارد کارمند یکی از تاسیسات اتمی ایران را که پیشتر توسط گروه از اصفهان ربوده و به سیستان و بلوچستان منتقل شده بود ، اعدام کند.

ریگی در مصاحبه با روزنامه " الشرق الاوسط " که روز چهارشنبه 22 – 12 – 2010 منتشر شده است گفت :" امیرحسین شیرانی بر اساس تصمیم شورای رهبری جندالله به زودی اعدام می شود."

عبدالرؤف ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبرسابق جندالله است و در این مصاحبه که بوسیله تلفن از مکانی نامعلوم انجام شد اعدام شدگان اخیر در سیستان وبلوچستان را بی گناه به شمار آورد.

دستگاه قضایی ایران چند روز پس از عملیات انتحاری جندالله در مراسم عاشورا در چابهار که به کشته شدن 39 تن منجرشد اعلام کرد 11 نفر از اعضای این گروه را در زاهدان اعدام کرده است.

عبدالرؤوف ریگی گفت :" حکومت مثل همیشه دروغ می گوید این افراد از اعضای تشکیلات ما نیستند آنها فقط نسبت قبیله ای و فامیلی با اعضای مقاومت دارند. آنها هیچگونه ارتباطی با عملیات اخیر ما ندارند."
جندالله پیش از این در برابر آزادی امیرحسین شیرانی کارمند اتمی در تاسیسات اصفهان خواستار آزادی 200 تن از اعضای تشکیلات شد که با واکنش منفی مواجه گردید.

شیرانی پیش از این در یک فیلم ویدوئی که از العربیه پخش شده بود به جزئیات همکاری خود در برنامه اتمی ایران پرداخته و نام چندتن از مسئولان برنامه اتمی و آدرس یک تاسیسات اتمی را فاش کرده بود.

درهمین حال خبرگزاری های دولتی در ایران اعلام کرده اند که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران از همتای پاکستانی خود خواسته است تا چند متهم به همکاری با جندالله را به ایران تحویل دهد.

او در تماس تلفنی با آصف علی زرداری خواستار برخورد با اعضای این گروه در خاک پاکستان شده است.

در همین حال یک مقام دولتی در پاکستان اعلام کرده است که ایران لیستی از متهمان به همکاری با جندالله را در اختیار پاکستان قرار داده است.

این مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با الشرق الاوسط گفته است :" ما پیش از این نیز برای مبارزه با تروریسم با ایران همکاری می کردیم . بازداشت عبدالمالک ریگی بدون همکاری سازمان امنیت پاکستان ممکن نبود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com