۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

وضعیت بحرانی اعتصاب‌کنندگان زندان اوین



نسرین ستوده، وکیل دادگستری که در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برد، به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان منتقل شده است و حاضر به شکستن اعتصاب غذایش نیست.
به گزارش مدرسه فمینیستی، این سومین باری است که ستوده در صد روز بازداشتش دست به اعتصاب غذا می‌زند و این بار با توجه به تحلیل رفتن قوای جسمانی‌اش، وضعیت بسیار خطرناکی را پشت سر می‌گذارد.
نگرانی‌ها از وضعیت سلامتی نسرین ستوده بسیار زیاد است؛ و این در حالی است که به بهانه تعطیلات رسمی طولانی‌مدت، هیچ مسئولی در این‌باره پاسخ‌گو نیست.
آرش صادقی، دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و غلامحسین عرشی، از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از دیگر اعتصاب کنندگان زندان اوین هستند که وضعیت جسمانی بسیار نامناسبی دارند اما مسوولان زندان اوین بی‌توجه به خواسته‌های‌شان، آنها را در سلول‌های‌شان رها کرده‌اند. غلامحسین عرشی که مبتلا به دیسک کمر است با شرایط جسمانی بسیار نامناسب در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.
خانواده عرشی که در شهر کرج زندگی می کنند درباره وضعیت او بسیار نگرانند و در این شرایط دشوار با توجه به تعطیلی همه نهادهای رسمی هیچ راه‌کاری در پیش رو ندارند.
غلامحسین عرشی در تاریخ ۱۷ اسفند ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. او پس از چند ماه تحمل حبس در انفرادی های بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد و در دادگاهی که برایش تشکیل شد به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. او یکی از زندانیانی بود که در مرداد ماه امسال نیز همراه ۱۶ زندانی دیگر بند ۳۵۰ دست به اعتصاب غذا زد .این زندانیان در اعتصاب غذایی دو هفته‌ای به شرایط نامناسب بند ۳۵۰ زندان اوین اعتراض کردند.
رضا شهابی، کارگر زندانی و محمد نوری زاد کارگردان سینما و روزنامه نگار نیزاز دیگر اعتصاب کنندگان زندان اوین هستند که شرایط جسمانی بسیار نامناسبی دارند و به بیمارستان منتقل شده‌اند. محمد نوری زاد در پی خونریزی معده به بیمارستان رفته و رضا شهابی نیز در شرایط بسیار نامناسب جسمی اعتصاب غذای خشک را به تر تغییر داده اما هم‌چنان مسوولان به خواسته او که تعیین تکلیف پس از ۶ ماه بازداشت و علی‌رغم تودیع وثیقه ۶۰ میلیونی است بی‌توجهی می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com