۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

اوضاع نامساعد جسمی بهاره هدایت پس از یک هفته اعتصاب غذا

بهاره هدایت، دانشجوی زندانی که از یک هفته پیش در اعتراض به ممنوع‌الملاقات شدن خود دست به اعتصاب غذا زده بود، در پی اوضاع نامساعد جسمی به بهداری منتقل شده است.
برخی گزارش‌های رسیده از زندان اوین به کلمه، حاکی است که بهاره هدایت در روزهای گذشته بارها در بهداری زندان اوین مشاهده شده است. با این حال با توجه به قطع بودن تلفن‌های زندانیان سیاسی و ممنوع‌الملاقات بودن وی، هیچ‌گونه اخبار موثق و تأیید‌شده‌ای در مورد وضعیت سلامتی او در دست نیست.
این در حالی است که طبق اعلام همسر این فعال دانشجویی، وی در زندان به بیماری سنگ کیسه صفرا مبتلا شده است و طبق نظریه پزشکان حاضر در زندان نیاز به عمل جراحی دارد.
هفته گذشته خانواده‌های بهاره هدایت و مهدیه گلرو با مراجعه به زندان اوین متوجه شدند که این دو فعال دانشجویی به دلایل نامعلوم ممنوع‌الملاقات شده‌اند.
به گفته سایر افراد هم‌بند با این دو زندانی سیاسی، مسئولان زندان دلیلی را برای قطع ملاقات‌های این دو زندانی اعلام نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد پیام‌های این دو فعال دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر که بازتاب گسترده‌ای در میان محافل دانشجویی داخل و خارج از کشور داشت، دلیل ممنوع‌الملاقات شدن آنها باشد.
مسئولان زندان اعلام کرده‌اند که بهاره هدایت و مهدیه گلرو تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الملاقات خواهند بود.
گفته می‌شود بهاره هدایت پس از اطلاع از این موضوع، از شنبه هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.
خانواده این دو فعال دانشجویی، پس از آنکه موفق به دیدار با عزیزان خود نشدند، با مراجعه به دادستانی، خواهان اطلاع از شرایط آنان شدند. با این وجود، مقامات دادستانی نیز هیچ‌گونه پاسخ روشنی به آنان نداده‌اند.
بهاره هدایت و مهدیه گلرو که یک سال است در زندان به سر می‌برند، تاکنون حق استفاده از مرخصی را نداشته‌اند و مدتهاست که از ملاقات حضوری با خانواده خود محروم هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com