۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

ملاقات حبیب با خانواده و ادامه تلاش ها تا لغو حکم

مپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی- حبیب الله لطیفی زنده است. او بامداد امروز اعدام نشد. خانواده حبیب، لحظاتی پیش در زندان سنندج توانسته اند او را ملاقات کنند. به گفته خانواده حبیب الله لطیفی، او در سلامتی کامل بسر می برد و از روحیه بالایی برخوردار بوده است. این خبر قطعا خوشحال کننده است اما هنوز ابهامات زیادی در مورد این حکم وجود دارد. وکلای حبیب الله لطیفی در حال رایزنی با مقامات مسئول هستند. هنوز نتیجه پیگری وکلا با مقامات قضایی کردستان مشخص نیست. نتیجه مشخصی که تلاش های گسترده داخلی و بین المللی در پی داشته، عدم اجرای حکم حبیب الله لطیفی در زمان تعیین شده است.
عدم اجرای این حکم به معنای لغو آن نیست. باید منتظر ماند تا مقامات قضایی رسما اعلام کنند چه تصمیمی در خصوص این پرونده گرفته اند.
از مجموعه اتفاقاتی که افتاده می توان نتیجه گرفت که اقدام فوری و تلاش گسترده وکلای پرونده، منتقدان این حکم، مردم در سنندج و سرتاسر جهان موثر بوده و حداقل از اعدام حبیب الله لطیفی در زمان تعیین شده جلوگیری کرده است.
کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی ضمن تشکر از همه اشخاص و نهادهایی که برای توقف اجرای این حکم تلاش کرده اند، بالاخص مردم سنندج، از افکار عمومی و نهادهای حقوق بشری درخواست می کند که با حساسیت، وضعیت پرونده و تحولات مربوط به حکم حبیب الله لطیفی را دنبال کنند و تا رفع خطر اعدام این دانشجوی کرد به اعتراضات خود ادامه دهند. بی شک تا حکم حبیب الله لطیفی به شکل رسمی لغو و از سوی وکلای وی اعلام نشود، کماکان باید نگران بود و به تلاش ها ادامه داد.
کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی همچنین ضمن استقبال از تصمیم مقامات قضایی برای عدم اجرای این حکم، از مسئولان مربوطه درخواست می کند که زمینه بازینی در این پرونده و لفو حکم اعدام حبیب الله لطیفی را فراهم کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com