۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

تهديد به پرونده سازي جديد عليه منصور اسالو بدليل گراميداشت همبند شهيدش

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران" در پي برگزاري مراسم گراميداشت شهيد راه آزادي مردم ايران علي صارمي توسطزندانيانسياسي بند 3 زندان گوهردشت کرج فرجي جانشين اطلاعات زندان با حضور در بند شروع به تهديد کردند زندانيان سياسي نمود و هواخوري آنها را قطع کرد.
روز پنجشنبه 09 دي ماه در پي گراميداشت زندان ياد علي صارمي در بند 3 منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکاي شرکت واحد به اطلاعات زندان احضار شد و پس از بازجويي طولاني او را تهديد به پرونده سازي جديد نمودند.
متعاقب اين تهديدات فرجي در بند 3 زندان گوهردشت حاضر شد و شروع به تهديد کردن زندانيان سياسي نمود. بعضي از زندانيان به حرفهاي او وقعي نگذاشتند و آن محل را ترک کردند و بعضي از آنها حق خود ميدانستند که مراسمي براي گرامي داشت همبند شهيد خود داشته باشند.
فرجي سرپرست اطلاعات زندان براي اينکه زندانيان سياسي را تحت فشار قرار دهد تمامي زندانيان را از رفتن به هواخوري تا اطلاع ثانوي محروم کرد.
از طرفي ديگر صبح امروز فروشگاه بند 4 زندان گوهردشت کرج به آتش کشيده شد و دود غليظي فضاي بند را فراگرفته است. هنوز علت آتش سوزي نامشخص مي باشد. گزارشات تکميلي در اين باره متعاقبا ارسال خواهد شد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،تشديد فشارهاي غير انساني،تهديد به پرونده سازي و ايجاد محدوديتهاي ضد بشري به صرف گراميداشت ياد و خاطره همبند شهيدشان را محکوم مي کند و از دبير کل و کميسر عالي حقوق بشر و ساير مراجع بين المللي خواستار پايان دادن به جنايت عليه بشريت در ايران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com