۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

بلاتکلیفی نوید محبی در زندان آمل

در حالی که رسیدگی به پرونده‌ی نوید محبی، وبلاگ‌نویس جوان و از فعالان کمپین یک میلیون امضا، روز ۲۳ آبان ماه در دادگاه انقلاب شهر آمل انجام شده است، وی به بند جوانان زندان آمل که فاقد طبقه‌بندی و تفکیک جرائم است منتقل شده و در سلولی به همراه یک متهم به قتل نگهداری می‌شود.
به گزارش منابع آگاه این بند از نظر تراکم زندانیان بسیار شلوغ و طبقه‌بندی تفکیک جرائم نیز در آن رعایت نمی‌شود. در حال حاضر در این بند که ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر را دارد، ۷۰۰ زندانی نگهداری می‌شوند و وضعیت بهداشتی و کیفیت غذای این زندان نیز بسیار نامناسب است.
در حالی که دادگاه نوید محبی بدون حضور وکیل مدافع و تنها با حضور پدر او برگزار شده بود اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی، توهین به بنیانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های بیگانه» و «عضویت در کمپین یک میلیون امضاء و حمایت از اعضای آن» به وی تفهیم شد و دادگاه در خصوص اتهام «توهین به بنیانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی» به دفتر خاطرات ۱۲ تا ۱۶ سالگی این وبلاگ‌نویس استناد کرده است.
محبی، از ۲۷ شهریورماه در بازداشت به سر می‌برد. وی در منزل پدری‌اش در شهرستان آمل، طی یورش هشت نیروی امنیتی بازداشت شد. گفته می‌شود بازداشت وی همراه با «ضرب و شتم شدید» بوده و نیروهای امنیتی با «نشان‌دادن سلاح گرم، خانواده محبی را تهدید کرده‌اند».
چندی پیش، سازمان گزارشگران بدون مرز از نوید محبی، با عنوان «جوان‌ترین وبلاگ‌نویس زندانی جهان» نام برد. همچنین، جمعی از وبلاگ‌نویسان، فعالان مدنی و زنان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ادامه‌ی بازداشت و بلاتکلیفی نوید محبی اعتراض کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com