۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

همسرنسرین ستوده: می خواستند او را با چشم بند و دستبند به ملاقات بیاورند او هم نیامد

همسر نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر که از هفته گذشته در اعتراض به وضعیتش برای سومین بار دست به اعتصاب خشک غذا زده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که روز پنج شنبه به دلایل مبهم و نامعلوم او را به سالن ملاقات کابینی زندان نیاورده اند.
رضا خندان،همسرنسرین ستوده با اظهار بی خبری و نگرانی از وضعیت او به کمپین  گفت: « روز پنج شنبه که برای ملاقات با او به زندان اوین رفتم اگرچه من راه به بالا راه دادند اما موفق به دیدن خانم ستوده نشدم. بعد مدتی که همه زندانیان برای ملاقات آمدند دیدم خبری از او نیست، ماموری آمد و گفت که ایشان خودشان به دلیل تدابیر امنیتی نخواستند که برای ملاقات بیایند.»
رضا خندان در خصوص دلایل امنیتی گفت: «راستش درست به من توضیح ندادند که منظورشان چیست ظاهرا می خواستند خانم ستوده را با دستبند و چشم بند به ملاقاتی بیاورند که او هم حاضر نشده است به این شکل به ملاقات بیاید. در حالیکه دو بار قبلی که او را در زندان دیدیم هیچ مشکلی نبود و او را با وضعیتی بدون چشم بند و دستبند دیدیم. بنابراین نگرانیم با این حرف و ندیدنش در روز ملاقات بیشتر شده است.»
رضا خندان با اظهار اینکه هیچ کانال ارتباطی برای متوجه شدن از حال همسرش ندارد و نمی داند که برای او چه اتفاقی افتاده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « واقعا نمی دانم برای چه روز پنج شنبه برای ملاقات نیامد و همین من را نگران تر می کند. آخرین خبری که از او دارم به تماس تلفنی ما در روز دوشنبه هفته گذشته بر می گردد که او وقتی فهمید قرار بازداشتش تمدید شده ، گفت به نشانه ای اعتراض به این وضعیت همان طور که در دادگاهش اعلام کرده دوباره دست به اعتصاب خشک می زند.»
نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر از شهریور ماه در بند انفرادی زندان اوین است که از آن زمان تا کنون بیش از ۵۰  روز از بازداشتش را در اعتصاب خشک و تر گذرانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com