۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

اسامی بازداشت شدگان نا آرامی های آذربایجان

خبرگزاری هرانا - در طی روزهای اخیر ده‌ها تن از فعالین سیاسی و مدنی در شهرهای مختلف آذربایجان بازداشت شدند، این در حالی است که روز گذشته نیز در حین تجمعات مسالمت آمیز مردمی در دو شهر تبریز و ارومیه ده‌ها تن از شهروندان معترض بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیامک کریمی، بهزاد اقدسی، مصطفی قلیزاده، مرتضی فروغی، فرهاد ساعلی و ولی حسین‌نژاد از فعالین شهرستان مراغه روز چهارشنبه ۹ شهریور توسط ماموران اداره اطلاعات مراغه بازداشت شدند.
مجید و توحید جوادی در شب یازدهم شهریور در منزل پدریشان بازداشت و صبح امروز به بازپرسی شعبه پنجم دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه که ریاست آن را قاضی حسینی آذر بر عهده دارد، منتقل شدند.
ابراهیم نوری از شهرستان اهر، حمید منافی نظرلو، عزیز یکانلو، جاوید نوری، رحمان نوری، محمد حقی، ناصر عابدینی، مهدی برگشادی، حسن عظیمی، ناصر حقی در ارومیه و کیان پیغامی در تبریز از جمله بازداشت شدگان هستند.
بر اساس گزارشات رسیده عباس لسانی از رهبران معترضین در سال ۸۵ نیز به اداره پیگیری وزارت اطلاعات به صورت تلفنی احضار شده است که وی از مراجعه به آنجا تاکنون سرباز زده است.
هم چنین کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز در گزارشی اعلام کرد فرانک فرید از فعالان حقوق زنان در تجمعات ارومیه بازداشت شده است.
شایان ذکر است، تا کنون آمار دقیقی از بازداشت شدگان تجمعات روز گذشته اعلام نشده است و مسئولین قضایی و امنیتی نیز به مانند تظاهرات هفته گذشته سکوت کرده‌اند، این در حالی است که در تظاهرات هفته گذشته بازداشت شدگان در دو دسته ۷۰ و ۱۲۰ نفره از بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تماس info.sedayezendani@gmail.com